• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

auto simoniseren

leopold

Detailing rookie
26 jul 2012
2
0
sorry iedereen voor de on duidelijkheid, jk ben in het bezit van een zilverkleurige vw passat 2011 en heb nu reeds verschillende krasjes op motorkap ,dak en achterbumper. heb al van alles geprobeerd en kwam toevallig op jullie forum terecht door surfen op internet . kan alleen maar een vraag stellen door mij aan te melden. ben 63 en niet zo handig in zulke dingen . zou graag wat advies hebben hoe ik mijn auto het best kan beschermen tegen alle weersomstandigheden. mvg pol

Hey Pol,

Welkom op het forum. Ik zou even de stappenplannen doornemen op het forum. Meestal als je dit hebt gelezen ben je al heel wat wijzer :-).

Grtjes

Stephan

Welkom Pol !

Ik probeer het je even makkelijk te maken met hetgeen Stephan bedoelt. Het "befaamde" stappenplan.

Volledig exterieur stappenplan met de hand.

Volledig exterieur stappenplan met een Dual Action Polish (DAP) machine.

Nog een bom van informatie vind je terug in de sectie "Handleidingen" van dit forum!:idee

Met alle respect, maar ik vind het schitterend dat men op jouw leeftijd nog steeds wil bijleren en zelfs actief is/blijft op het internet !
Uiteraard kan je STEEDS met vragen terecht op dit fijne forum. :ja

Een laatste bemerking, van de term Simoniseren gaat bij velen van ons de haartjes in de nek omhoog. Als ik mij niet vergis komt de term simoniseren van het merk Simonis, wat (vroeger) bekend stond als makkelijk verkrijgbare en toegankelijke auto(poets)producten.

Nogmaals welkom!

Welkom,

Als je handmatig aan de gang wilt zou ik het volgende stappenplan doornemen. Dan ben je al een heel eind op weg:

https://forum.Carclean.com/cc_postst5867/Volledig-exterieur-stappenplan-handmatig.aspx

Edit: Tja, ik ben weer eens te laat met posten. Een ander was mij weer eens voor...:)_[]

Welkom hier.

Zoals de anderen ook al vermeldden , gewoon op je gemak dit forum eens doorlezen.Er staat hier een hoop informatie en de meeste vragen zijn al een keer aan bod gekomen.

En mischien is er een detailer bij je in de buurt die je een keer opweg wilt helpen??? ( ff op de link klikken en je krijgt een mooie kaart te zien )

Welkom Leopold.
Ha lang geleden dat ik die term "simoniseren" heb gehoord. Mijn vader had het er in de jaren zeventig weleens over.
Je bent altijd welkom in Etten-Leur voor wat uitleg. (svp via PM verder afspreken)

Welkom hier !

Simoniseren is idd in de volksmond ontstaan om duidelijk te maken dat je iets "meer" doet dan enkel de auto "wassen" .

Simoniz is een merk (zoals pampers een merk is en we zeggen allemaal pamper ipv luier :-b ) en dan nog een slecht merk ook.....

Veel leesplezier op het forum .

original_paste_wax.webp

;) 't Is nog steeds te krijgen ...