• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto wassen en steeds voorzien van bescherming....Doen of niet?

Morpheus02007

Detailing guru
6 sep 2021
571
125
Welle, Oost-Vlaanderen, Belgium
Steeds als ik mijn auto was met PB SS&S voorzie ik hem steeds van een bescherming. Ik wissel ook eens af....3 maanden geleden Meguiars Hybrid Ceramic Wax en Hybrid Ceramic Detailer

Na mijn voorlaatste wasbeurt heb ik mijn motorkap gedecontamineerd met deironiserer, klei en wipe down met IPA mix. Om nadien Menzerna Powerlock Ultimate Protection en 24u later Collinite 845 aan te brengen als test, op de rest van de auto Sonax BSD.

Gisteren heb ik mijn auto alweer gewassen en de Sonax BSD is echt niet normaal hoe die nog steeds werkt....Maar ik kon het niet laten om na het wassen er eens Meguiars Ultimate Fast Finish op te zetten.

Nu vraag ik me af of het wel goed is om na iedere wasbeurt de auto te voorzien van een soort bescherming die een tamelijk lange standtijd heeft en die soms verschilt van de vorige. Op de motorkap zou nu dus Powerlock+Collinite 845+Fast Finish liggen. Op de rest van de auto ligt vanalles...de beading, bescherming en glans is echter fantastisch.
 
Ik zou het niet doen. Je sluit langzaamaan toch contaminatie op onder de nieuwe bescherming. Pas op het moment dat de bescherming echt begint af te nemen zou ik kiezen voor een booster. Of, als je toch graag een booster gebruikt, dan een die niet focust op lange bescherming maar meer op glans (kenotek showroom shine bijvoorbeeld).

Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe vaak je wast. als je één keer per week wast dan zijn boosters elke wasbeurt onzinnig, maar 1x per 6 weken, dan kan ik het best begrijpen.
 
  • Leuk
Reactions: Morpheus02007
Kwaad kan het niet maar is het nodig? Nee dat denk ik niet. Ik vind het zelf wel heel fijn om altijd met een detailer te drogen. Het gaat makkelijker, minder weerstand met de doek en je krijgt een mooiere finish.