• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto wassen in de vrieskou?!

jack-e60

Detailing addict
24 dec 2014
42
65
39
Hoe doen jullie dat? Ik ben doodsbang dat mijn rubbers vastvriezen of iets dergelijks!

Was altijd met het handje en 2 emmer systeem. Staan jullie dan ook zo te bibberen in je t-shirt, met je schapenvachtje om je rechterhand en je linkerhand in je zak?

En heeft het aanbrengen van rain-x enig nut met deze temperaturen?

Groetjes Jack
 
Niet.

Temperatuur moet minstens een paar graden boven nul zijn én het moet een beetje lekker aanvoelen.
Dan maar een vuile wagen, maar om nou als een malloot alles aan te laten vriezen om toch maar de auto af te kunnen soppen gaat me te ver.
 
  • Leuk
Reactions: bros
als het boven nul is was ik ook
wel met warm water
goed ingeduffeld
en zwarte plastiek handschoenen aan om de handen wat te beschermen maar het zout moet eraf!
 
Met vrieskou niet meer.
Heb het wel eens gedaan, omdat ik mijn wagen erna toch kon binnen zetten in een ruimte met vloerverwarming.
Wanneer je het dan 's ochtends op een werkdag kunt doen en hij de hele dag warm binnen kan staan, dan gaat het wel.
Je wasplaats wordt echter een schaatsbaan als hij opvriest, wat ook niet echt prettig is.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Wel temperaturen boven nul bij mij. Heel toevallig gisteren nog gewassen, wel bij een wasbox overigens. Emmer warmwater meegenomen. 1 euro erin, dan heel de auto natmaken. Daarna met je eigen emmer en shampoo schoonmaken. Daarna weer euro erin en afspoelen. Daarna afgedroogd en mothers spray wax gebruikt (over bestaande collinite laagje). Werkt prima. Kost je wel 2 euro maar geen bevroren oprit.
 
Haha, ik heb gisteren mijn auto gewassen.
Het was 3 graden en het zonnetje scheen, echt heerlijk weer om te poetsen.

Er niet bij nagedacht dat de grond een stuk kouder is dan de omgeving.
Alle foam en water om de auto heen bevroren, het was net een ijsbaan. Ik ging constant bijna op mijn plaat terwijl ik langs mijn auto liep. Dus toen heb ik maar even wat zout op de straat gegooid :laughing:.
 
Gisteren was het een paar graden boven nul, met een zonnetje erbij. Kortom: goed te doen.
Het was wel al wat later in de middag en het begon wel snel weer wat kouder te worden.
 
Als de temperatuur boven nul is, én er geen vorst in de grond zit doe ik het wel als het nodig is, maar wel met een warme jas, en niet in t-shirt. Verder het water in de wasemmers net ff wat warmer, dan is het goed te doen. Als je dat in het oog houdt, geen schaatsbaan op de wasplek, en vastvriezen van rubbers ook niet geen last van.

Als ik niet veilig met water aan de gang kan, dan alleen de ruiten/ruitenwissers/lampen/spiegels schoonmaken met product op alcoholbasis.
 
Het ligt er ook aan waar je de auto kunt wassen. In de zon en uit de wind is het prima te doen. En gebruik wat warmer water dan normaal. ;)
 
Auto's zien er niet uit maar ik ga niet wassen. Zeker met dit mistige weer, auto weer zo vuil.