• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

auto wassen met bezem en hogedruk

Marc1971

Detailing trainee
20 sep 2016
27
33
52
Ik heb gisteren mijn voorruit laten vervangen ivm schade.
Ik belde het bedrijf gisterenmiddag op om te vragen of mijn auto klaar was. Ze zeiden dat mijn auto nog even gewassen werd (dit snap ik al niet omdat de auto niet smerig was omdat ik deze 1x per week was).
Op het moment dat ik mijn auto ging ophalen moest ik even wachten en daar zag ik een medewerker een auto wassen met een bezem onder hogedruk (hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel). Mijn hart sloeg al om toen ik dit zag.
Thuis aangekomen zag ik krasjes op de achterbumper en op een sierlijst van de raam.
Ik moet vandaag terug met de auto om de ruit te laten vervangen of de krasjes weg te laten werken.
Kunnen de krasjes op mijn audi q5 komen door het poetsen met een bezem. Ik word nog kwaad als ik er aan denk omdat ik zelf zuinig en trots ben op mijn auto.
 
Zeer aannemelijk dat die bezem die krasjes veroorzaakt hoor en buiten de haren om raakt het harde deel van die bezem ook onherroepelijk de lak hier en daar.
Ik zou die klootzakken hier zeker op aanspreken.
 
Ja, de bezem veroorzaakt zeker weten krassen. Jij zult zelf het beste weten welke defecten er al waren en welke er nu zijn bij gekomen.

Het kan ook zijn dat je zelf al swirls veroorzaakt hebt met je wekelijkse was.
Krasvrij wassen is zo goed als onmogelijk.

Wat is jouw eigen was methode?
 
  • Leuk
Reactions: Jurgenp1
Als ik dit soort berichten weer lees hier, dan ben ik toch erg blij dat ik zelf mijn auto's onderhoud. Niemand die aan mijn auto's komt!

Succes met de afhandeling, volgende keer nadrukkelijk zeggen dat ze NETJES met je auto om gaan, en 4 briefjes erin leggen met NIET WASSEN.
 
  • Leuk
Reactions: Mrkawa
Mijn vorige Mini heb ik bij een schadehersteller afgeleverd voor bumperschade herstel.
Ik had bij de afspraak nadrukkelijk gezegd om niet te wassen, ook had ik de Monello hanger in de auto gehangen.
Toch was de auto bij afhaal schoon gemaakt, vreselijk gewoon!
 
Zojuist de schadehersteller gebeld. Hij maakte direct een afspraak om alles te herstellen. Heb hem verteld dat mijn wagen niet meer gewassen hoeft te worden !!!
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Ferdy
Ik hoop voor je dat het goed gaat. Uit mijn eigen ervaring en vele anderen hier op het forum wordt het er niet perse beter op als de veroorzaker het gaat herstellen.
 
Helaas heb ik ook soortgelijke ervaringen. Als ik jou was zou ik vragen om een schadevergoeding en als ze die niet willen geven maar de boel willen herstellen, dan zou ik vriendelijk bedanken en mijn verlies nemen. De kans is groot zat ze de boel dan 'even snel' in 1 of 2 uur willen herstellen en de rotary er overheen halen.
 
Als je de illusie gaat maken dat er iemand een full detail gaat geven, dan zal je wel van de koude kermis thuis komen. Wat voor de hand ligt, is wat Jansen zegt, met een product vol fillers. Voor 9 van de 10 mensen ook voldoende en de bedrijfs eigenaar zal zeker niet bekend zijn met de wereld van detailen van auto's, anders wordt er wel niet gewekt met sproei borstels.
 
Ik had hem de bezem op zijn kop kapot geslagen.
Daarvan afgezien hoop ik dat je er uit komt en de boel vergoed krijgt van die lompe boer.
Succes
 
  • Leuk
Reactions: Marc1971
Ik ga het bedrijf wel melden dat zij de klanten van te voren gaan informeren wat zij precies doen.
1) herstellen schade
2) poetsen van de auto met hoge druk en bezem.
Dan voorkom je dit soort problemen en leg je de keuze bij de eigenaar zelf neer.
Ik zie al iemand aankomen met bijvoorbeeld een nieuwe Audi RS6. Schade herstellen en uiteindelijk de wagen wassen met een bezem, dan krullen je tenen toch op en ben je in alle staten. Het is gewoon schandalig en dit bedrijf heeft geen gevoel die een klant wel bij een auto kan hebben.
Wordt vervolgd.
 
Zoals we met zijn allen weten zijn er zelfs veel privé eigenaren van hele mooie auto's die hun auto's met "liefde" vertroetelen met 1x in de maand een luxe wasstraat behandeling.
Lease of privé, als ie blinkt is het vaak al goed, een enkeling doet de auto eens per 2 jaar naar een poetser...die auto's kennen we ook allemaal.

Ik ben bang dat bedrijven het niet snel gaan leren want dat kost moeite en tijd dus geld...gelukkig zijn er enkele al op de goede weg.

Hopelijk wordt het netjes opgelost voor de TS maar ik ben bang dattie beter zelf aan de gang kan om het echt netjes te krijgen.
 
of een bedrijf goede handwas doet of een bezemwas blijft doen hangt af van wat de meeste klanten willen. En het grote deel wil goedkoop en snel.....

de enige oplossing in dit soort gevallen is vooraf duidelijk afspreken dat er niks wordt gewassen of aangeraakt behalve de desbetreffende te vervangen delen. En het belangrijkste bij zo'n soort afspraak is een gevolg erbij afspreken. Bij de reparatie's en beurten staat er op de werkbon dat als zij de auto wassen of verkeerd aanraken zij (persoonlijk of bedrijfsmatig) de herstelkosten mogen bekostigen. Iedere opdrachtgever en opdrachtnemer heeft plichten en rechten. Als deze vooraf worden ondertekend kan niemand daar iets aan veranderen achteraf.
 
Alles wat op papier staat is alleen maar wat waard als je het uit wilt vechten
In alle andere gevallen heb je aan de kant van de ondernemer fatsoen nodig

Een ondernemer die met de borstel aan de slag gaat heeft m.i. niet de kennis om een keuze aan te bieden
Anders had hij die keuze zelf gemaakt door die borstel in de hoek te gooien
Daarmee verwacht ik dus ook niets van zo'n ondernemer als hij aanbiedt om het op te lossen

Mooi zelf doen, en als het heel erg is een vergoeding vragen.
 
Precies @RedCat! Ook ik had t van tevoren afgesproken, echter niet een concequentie aan verbonden. De receptionist wist kennelijk een beetje wat detailing inhield en gaf direct aan mij schadeloos te willen stellen nadat de niet wassen afspraak geschonden was, ondanks dat we niet over concequenties gesproken hadden. Het ligt dus gewoon eraan of je iemand tegenover je hebt die zich in jou kan verplaatsen. Herstellen van de schade was hun eerste aanbod maar ik ben t meteen gaan zoeken in een geldelijke vergoeding en die ook gekregen. Want alleen zelf herstellen gaat je tevreden stellen qua resultaat!! @Marc1971

Overigens is wat Arie zegt ook een goede, maar ik zou dan meteen een geldbedrag daaraan willen hangen en of ze daarin mee zouden gaan?....
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie