• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto wassen, zonder droog rijden tijdens winter

LAWRENCIO_XD

Detailing guru
27 nov 2018
1.160
158
29
Groningen
Tijdens de wintermaanden staat de Boxster van mijn vader (droog) stil onder de carport. Daarnaast is deze geschorst en kan er dus niet meer gereden worden. Ondanks er dus niet in gereden wordt tijdens de winter, wordt de auto toch vies door regen en stof (+ andere meuk :p) die door de wind onder de carport geblazen wordt. Als ik de auto normaal zou wassen, rijd ik er daarna een stukje meer rond om de remmen goed schoon te remmen als het ware om vastroesten te voorkomen. Dit kan dus niet tijdens de winter, omdat de auto geschorst is. Toch zou ik de auto tijdens deze wintermaanden schoon willen houden, zonder dat ik ermee (illegaal) de weg op hoef. :)

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Hoe kan ik alsnog de lak schoonhouden zonder al te veel water te hoeven gebruiken om te voorkomen dat eventueel de remmen vastroesten? Ik had zelf in gedachte om à la AMMO NYC met een handfoamer (Kwazar Handfoamer) de auto in te foamen en met natte microfiber doeken de lak af te nemen. Kan dit volgens jullie kwaad? Is daarmee het risico op swirls niet heel groot?

Alvast bedankt!
 
Dat voor en achteruit rijden is niet echt mogelijk ivm de beperkte ruimte op de oprit :p En ik ben ook niet echt een fan van de Atom-Mac, helaas. Maar bedankt voor je input! :)
 
Als je alleen de auto wast en de wielen laat zitten (want niet mee gereden, dus worden amper vies) hoe worden de schijven dan nat?
Lekt er toch niet bij langs met een Porsche??
 
Een goede hoes lijkt mij toch het beste? :D

Ik ken niet veel Porsche-eigenaren die hu bolide buiten stallen, maar zij gebruiken (zelfs ook binnen) een hoes waarbij zij met elastieken onder de auto door de zijdes ''strak'' om de auto heen trekken.
De hoes zelf kras daardoor niet omdat er eigenlijk maar weinig beweging in zit en er kan vrijwel niets onder de hoes terechtkomen. (Opwaaiend vuil o.i.d.)

Verder lijkt het mij niet te voorkomen dat er géén vocht bij de remmen gaat komen, of je wast of niet. Feit is dat de auto buiten staat. ;)
 
Vooral niet op de (hand)rem zetten maar alleen in de versnelling
Omgevingsvocht is voldoende voor verkleving van je remblokken
Hoes over het wiel gaat prima (caravanhandel)