• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

autobath mengverhouding t.o.v. grid guard

jvacker

Detailing addict
28 feb 2009
115
62
48
Hoeveel ml autobath moet ik gebruiken op een grid guard emmer?
Voor de btbm gebruik ik 16ml maar schuimd niet lekker vindt ik.
bedankt,

Joep.
 
Ik heb vandaag op een 10 liter Blokker emmertje anderhalve dop gebruikt.
Wellicht wat teveel, maar de wagen was ook aardig ranzig en ik heb 'm naderhand nog in de Jet Seal gezet.

Zal het zo nog even checken, maar 1 a 2 dopjes zou voldoende moeten zijn op een volle GG emmer.
Nou woon je zowat bij mij om de hoek, dus kan je wel vertellen dat je redelijk hard water hebt.
Daar moet je ook wat rekening mee houden met de dosering.
 
Kijk is hier ?
Daar vind je een komplete lijst met menverhoudingen.:)^

Er staat bovenaan vermeld dat je 20 ml per 10 liter grbruikt... met auto bathe

https://forum.Carclean.com/threads/wat-is-je-favoriete-shampoo.3579/.aspx

Groetjes Mini.
 
+1 hans,en daarom was ik ook zo blij met jou sample en die van aliasnaamloos.Ikheb mijn shampoo dank zei jullie gevonden!!!!SN SHAMPOO:heart_eyes:
 
Het heeft toch met een aantal factoren te maken ???

- heb je hard water
- zacht water
- onthard water doormiddel van een filter

Bij mij (hard water) moet ik bijv. 21 ml Btbm gebruiken (op 15 ltr water) en sinds ik de filter heb nog maar 15 ml. (op 15 ltr. water) zo zal dat toch altijd proefondervindelijk worden vastgesteld.... of zie ik nu iets over het hoofd ?????
 
Je vergeet de belangrijkste factor: hoeveel water doe je er in !
Of de emmer nu 10 / 13 / 19 liter is, je vult 'm nooit tot aan de rand ( tenminste ik nooit ), een 5 cm meer en het is weer een liter extra.
 
Lexusfreak zei:
Het heeft toch met een aantal factoren te maken ???

- heb je hard water
- zacht water
- onthard water doormiddel van een filter

Bij mij (hard water) moet ik bijv. 21 ml Btbm gebruiken (op 15 ltr water) en sinds ik de filter heb nog maar 15 ml. (op 15 ltr. water) zo zal dat toch altijd proefondervindelijk worden vastgesteld.... of zie ik nu iets over het hoofd ?????


Ja, maar hoezo proefondervindelijk; aan de hand van hoe het al dan niet schuimd ofzo?
Ik ben hier onderhand op het forum bang gemaakt om teveel shampoo te gebruiken omdat dan de bescherming van de was zou verdwijnen.
Zo wordt het een beetje een nerveuze bezigheid en daar pas ik voor, ik doe gewoon shampoo erin tot het lekker schuimd want dat vindt ik prettig.
momenteel gebruik ik voor de btbm zo`n 20 ml denk dat ik dat ook gewoon probeer voor de wolfgang,maar ik vindt het beiden tot nog toe geen fijne shampoos, shampoo moet schuimen vindt ik,`vet` water daar zit ik niet op te wachten.
Vroeger was het makkelijk, flesje wash&go, flinke scheut in de emmer en tevens deed ik dat ook met de nxt, schuimd super en gaat perfect, nergens last van.
Sorry hoor ,maar het moet wel een hobby blijven he,
 
Neem een volle emmer water,voeg daar een kleine hoeveelheid (bijvoorbeeld een dopje) shampoo toe,draai met je washmitt door het water,zodat de shampoo goed verdeeld is.voel nu tussen duim en wijsvinger of het een beetje "vettig" voelt,voelt het nog stroef aan,dan mag er nog wat shampoo bij,en herhaal de hele cyclus nog een keer.
Ikzelf pleur er een royale scheut in,zet de auto toch iedere maand in de wax/sealant.
 
Dan verschillen wij duidelijk van mening over het begrip hobby, dat hoeft en mag ook geen enkel probleem zijn...

Echter jij vroeg om de mengverhouding, veel lezen heeft mij ertoe gebracht dat er geen vaste verhouding bestaat, echter een richtlijn, wil je volgens die richtlijn werken, geen enkel probleem, ik vind het mooie van een hobby om daar zover als het maar mogelijk is in door te gaan, zo denk ik dat ik 1 van de eerste ben die alleen maar met 3 emmers werkt, een ander vind 2 emmers al meer dan genoeg.......

Proefondervindelijk, ga eens met je hand in het waswater en laat dit tussen 2 vingers glijden, gaat dit niet lekker voeg dan wat shampoo toe, glijd dit te snel voor je gevoel, doe er dan wat minder shampoo in......

Vroeger ging alles lekkerder zeg je....hoe was je auto toen beschermt ???....
Begrijp me goed ik ga hier geen enkele discussie aan over het begrip het moet wel een hobby blijven, jouw waarheid hoeft niet mijn waarheid te zijn en dat geldt natuurlijk ook andersom....

Succes :)^
 
Ik meet het ook nooit af en doe het meestal op de gok / routine.

De Dodo btbm is een hele fijne schampoo, de auto-bath ook maar zijn mijn inziens 2 totaal verschillende producten (zeker qua schuim).
Overigens schuimt de NXT ook veel meer dan bovenstaande schampoo's (zeker ivm de auto-bath).

Dat teveel shampoo je wax laag stript klopt idd, maar of dat nou iets is waar je nachten van wakker moet gaan liggen ?
Het is niet zo dat als je 10% afwijkt van de aanbevolen dosering je wax in 1x weg is, daar heb je dan wel een wat hogere dosering voor nodig.
Als jij een beter gevoel hebt bij de NXT shampoo dan zou ik lekker die blijven gebruiken, is een prima shampoo en helemaal niks mis mee.
 
Lexusfreak zei:
Dan verschillen wij duidelijk van mening over het begrip hobby, dat hoeft en mag ook geen enkel probleem zijn...

Echter jij vroeg om de mengverhouding, veel lezen heeft mij ertoe gebracht dat er geen vaste verhouding bestaat, echter een richtlijn, wil je volgens die richtlijn werken, geen enkel probleem, ik vind het mooie van een hobby om daar zover als het maar mogelijk is in door te gaan, zo denk ik dat ik 1 van de eerste ben die alleen maar met 3 emmers werkt, een ander vind 2 emmers al meer dan genoeg.......

Proefondervindelijk, ga eens met je hand in het waswater en laat dit tussen 2 vingers glijden, gaat dit niet lekker voeg dan wat shampoo toe, glijd dit te snel voor je gevoel, doe er dan wat minder shampoo in......

Vroeger ging alles lekkerder zeg je....hoe was je auto toen beschermt ???....
Begrijp me goed ik ga hier geen enkele discussie aan over het begrip het moet wel een hobby blijven, jouw waarheid hoeft niet mijn waarheid te zijn en dat geldt natuurlijk ook andersom....

Succes :)^
:)^ Bedankt!
 
Rodders heeft een handig programmaatje gemaakt:KLIK
In de praktijk kan je er zelfs onder zitten. Neem bv de BTBM, op 10 liter staat er 19ml, denk dat je met 15ml er ook goed mee uit de voeten kan.
Bij een apotheek een klein maatbekertje regelen, of een spuitje kopen waarmee je kan opslurpen en afmeten.
Je hoeft niet bang te zijn, ergste is dat de waxlaag er af ligt en je opnieuw er op moet zetten, beschouw het als een leerervaring; zowel voor de shampoo als het opzetten van wax ;)
Het is niet zo dat jouw auto spontaan uit elkaar valt oid ]d~^
Schuimen: persoonlijk voorkeur, maar zegt echt helemaal niks over het prodcut. De ene schuimt als een tierelier en de ander amper tot niet, beiden werken net zo goed !