• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autobrite Super Foam ook onder de motorkap?

ToMMaS

Detailing rookie
16 apr 2010
2
0
Verstandig om dit aan te brengen en dan even onder lichte druk te verwijderen?
Of best even wachten en bij de volgende bestelling een motorreiniger voorzien?

Het moet helemaal niet tip-top blinken ofzo, gewoon even opfrissen,
verliest wat olie (250k op een Ibizatje, wordt niet meer hersteld).

Gaat dit wel of niet problemen geven voor de electronica?

Bedankt al!

gewoon voorzichtig met lichte broes afspuiten ( normaal met je tuinslang ),
dan de Autoglym Engine Cleaner,
dan de Autoglym Vinyl & Rubber Care

Tada .... onder de kap alles weer perfecto mundo :)

je kan alle bloot liggende stekkers gewoon inpakken met een zakje o i d..
en dan kan je wel foamen.. maar of het doeltreffend is? ik denk het niet!

net wat mk-us zegt, de autoglym engine&machines cleaner , spuiten op het blok, ergere delen even inwerken met een kwast o i d.
daarna af spuiten,,
op de natte motor, wat pufjes autoglym vinyl&rubbercare spuiten..
motortje even warm laten draaien, zodat alles vanzelf opdroogt, en je hebt een zo goed als nieuwe motor!! (uiterlijk dan he):lol

Ik spray altijd alles in met APC, inwerken met een borsteltje en dan afspuiten met wat water en afdrogen met een mf doek. Dit spuit ik op dmv een plantenspuit van 5 liter, daar zit geen druk op maar dat heb je ook niet nodig.
Vervolgens behandel ik alle kunststof delen met meguiars all season dressing. Dat werkt ook prima, ik had dit toch al staan dus hoef ik niet nieuwe producten te kopen alleen voor onder de motorkap.

Eerst nat maken met een broes van de tuinslang, vervolgens apc inspuiten. Even laten inwerken en weer met een broes erover heen. Ik heb geen borstels gebruikt.

Vervolgens vinyl en rubber care van Autoglym op spuiten en dan een paar uurtjes wachten.

Als je denk dat het niet egaal is op bepaalde delen, gewoon met een doek nawrijven en egaal maken.