• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym Car Glass Polish

Niels87

Detailing addict
12 dec 2015
24
63
36
Ik heb voor het eerst de Autoglym Car Glass Polish gebruikt.
Als ik de recensies en topic mag geloven zou je hiermee je ramen schoon moeten krijgen.

Vooral de ramen aan de binnenkant krijg ik niet mooi schoon. Er blijft op grote delen een waas oid op zitten. Vooral met zon zichtbaar.

Ik gebruik de Disco Duo voor aanbrengen.
Voor afnemen de Peluche Verde, Piccolo Nero en de Vetro Bianco gebruikt. Bij alle 3 de schoonmaak acties is het resultaat gelijk.

Werkwijze: Aanbrengen, dof laten worden, uitpoetsen.

Heeft iemand de gouden tip?
Alvast dank.
 
  • Verbluft
Reactions: RoyR
Ruit vervangen... :D
Met Autoglym Glass Polish krijg ik de ruiten altijd kraakhelder. Niks meer te zien van een waas o.i.d. Inderdaad aanbrengen. Een beetje boenend. Laten drogen. Afnemen met een schone(!) Doek.

Misschien zit het aan de buitenkant?
 
  • Leuk
Reactions: bros
@RoyR, Dank voor je bericht. Waarmee breng jij het aan? En waarmee neem jij het af?
Ik heb de doeken extra gewassen. Deze week nieuwe poging met schone doeken.

Het zit aan de binnenkant, getest met mijn vinger een streep te trekken.
 
Denk dat de crux hem wellicht ook zit in 'aanbrengen - rusten - afnemen'... Het is een polish, polish doet 'niets' zonder wrijving.
Oftewel, aanbrengen alleen is niet genoeg, even flink elbow grease gebruiken is wel echt nodig in mijn ervaring :)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en RedCat
Ik ga na het aanbrengen eigenlijk altijd door totdat het spul zich weer aan de applicator hecht / opneemt
Dan napoetsen (keukenpapier) en zonodig licht vochtig afnemen met een doek
 
+1 voor Ivo's en RedCat.

Ik werk dit soort producten ook gewoon door, aangezien iets laten indrogen mijner ziens geen effect heeft. (Althans, geen positief effect)
Na het inwerken en afnemen met papier of doek met lange vezels, gebruik ik de standaard glasreiniging-combi.
(Disco Duo's + glasreiniger + afnemen met glasdoek of papier)
 
Ik krijg met de AG Car Glass Polish de ramen binnen en buiten kraakhelder.
Ik gebruik de witte of oranje handpad van Monello. Deze hebben veel meer bite dan de Disco duo.



NSU ro80 (94).jpg


20220501_084011.jpg


20220501_084502.jpg


Gewoon met de hand.

 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Al lezende, denk ik dat jouw issue veroorzaakt wordt door de gebruikte doek om af te nemen @Niels87.

Een doek waar wat wax/polijstresidu in zit is funest en geeft een waas. Mijn ramendoek komt never nooit in aanraking met andere doeken waar vettigheid in kan zitten. En elk half jaar vervang ik hem. Het aanbrengen en 'drogen' is zoals de instructie van het product, daar hoef je het niet in te zoeken.
 
Ruit vervangen... :D
Met Autoglym Glass Polish krijg ik de ruiten altijd kraakhelder. Niks meer te zien van een waas o.i.d. Inderdaad aanbrengen. Een beetje boenend. Laten drogen. Afnemen met een schone(!) Doek.

Misschien zit het aan de buitenkant?
Blijft de coating op het voorruit gewoon zitten?
 
Ik wil graag een raamcoating/clearvue aanbrengen op mijn voorruit. Nu lijkt het mij een goede stap om deze schoon te maken met de polish van autoglym, ook vanwege de lovende verhalen hier op het forum.

Nu heeft mijn audi, fabrieksaf, een soort oranje/blauwe tint in een bepaalde hoek. Chameleonfolie heeft hetzelfde effect..
Kan het kwaad om hier een glasspolish op te gebruiken? Iemand hier ervaring mee?
 
Als dat tussen de glas lagen zit. Dus af fabriek. Kan het sowieso geen kwaad.
Mijn Peugeot heeft dat namelijk ook. Uiteraard niet zo heftig als wat je tegenwoordig ziet. Maar er zit wel een blauwe gloed in.

Als je after market ruit folie hebt. Dan moet het ook geen probleem zijn hoorde ik gisteren bij Carclean. Maar uiteraard altijd met beleid werken. En eerst een klein stukje proberen.
 
Voor buitenkant best handig, ook,omdat je hem afspoelt. Dat is voordeel van AG voor de binnenkant, hoewel dat vlekt als de ziekte op een zwarte hemel, als je niet oppast.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR