• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym HD (High Definition) Wax vs Fusso Wax

Donny

Detailing rookie
4 mei 2017
18
15
44
Beste forumleden,

Goedemiddag allemaal! Naar aanleiding van wat onderzoek gedaan te hebben en al heet wat over verschillende waxen gelezen te hebben. Wil ik graag toch nog verschillende meningen horen over deze waxen wie heeft er de mogelijkheid gehad om beide waxen uit te proberen?

Zou graag willen weten of men verschil ziet qua gloss, beading, stand tijd etc.

Alvast bedankt voor het meedenken en een fijn weekend toegewenst!
 
Welke fusso variant? En hoe is je voorkeur voor deze twee ontstaan?
Voorkeur is ontstaan vanuit de positieve reacties op de webshop, aan de reviews te lezen waren dit de 2 hoogste gewaardeerde waxen. Dus zou graag verschillende meningen horen voordat ik er 1 aanschaf :). En heb het over de 12months varianten.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Fussocoat 12 mouths heb ik wel ervaring mee. De Fusso bevat fillers en zal dus voor het zicht meer glans geven. Beading is fenomenaal goed maar standtijd is geen 12 maanden heb de standtijd nooit volledig uitgetest maar met 2 maanden zat die er nog goed op zonder andere toevoegingen.

De Autoglym HD heb ik zelf nog nooit geprobeerd.

Fusso is daar in tegen wel meer een sealant tegen over de Autoglym.

Het is dus een beetje wat je voorkeur heeft kwa LSP keuze.
 
Tja ik heb dan weer geen ervaring met de fusso, maar wel met de HD wax. De verwerking is ongelooflijk makkelijk, goed te zien waar je smeert en makkelijk af te nemen. Naar mijn idee voegde het wel wat toe, maar uiteindelijk gaat het om de voorbereiding. Beading is in ieder geval erg goed en haal je zeker wel een maand of 3 tot 4 mee. De geur is in ieder geval wel beter dan de fusso.

Nu enkel wachten op iemand die allebei heeft gebruikt! ;)
 
  • Leuk
Reactions: Donny
Zeker waar, misschien zijn er wel mensen die de geur van Fusso helemaal te gek vinden:)
 
  • Leuk
Reactions: Donny
Tja ik heb dan weer geen ervaring met de fusso, maar wel met de HD wax. De verwerking is ongelooflijk makkelijk, goed te zien waar je smeert en makkelijk af te nemen. Naar mijn idee voegde het wel wat toe, maar uiteindelijk gaat het om de voorbereiding. Beading is in ieder geval erg goed en haal je zeker wel een maand of 3 tot 4 mee. De geur is in ieder geval wel beter dan de fusso.

Nu enkel wachten op iemand die allebei heeft gebruikt! ;)

Bedankt voor je reactie! Had eerst al vastbesloten om de HD Wax te kopen totdat ik de reviews las over de Fusso waar de prijs ook nog eens goedkoper is. In principe gebruik ik de wax als extra'tje na het detailen van een auto. Over de Gyeon Cancoat of over de SRP heen de stand tijd hoeft daardoor niet langer te zijn dan 1-2 maanden. Het gaat mij meer om de verwerking en mooie glans.
 
My two cents; Een "simpele" wax van Collinite is dan toch ook prima?

Over een CanCoat zou ik persoonlijk geen wax aanbrengen (omdat deze LSP al goede eigenschappen heeft) en met SRP bedoek je de Super Resin Polish?


Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: Donny
Als je een van deze twee wilt gaan aanbrengen over iets anders gaan al jou vragen teniet.

Standtijd word minder. Maar maakt jou niet uit zeg je.

Beading word ook minder. Vooral met Fusso. Zoals ik al aangaf is dit een sealant en deze vind iets eronder niet zo fijn. (Kans op minder mooie beading etc)
Daarbij geeft Cancoat toch al een super mooie beading.

En extra glans gaat dit jou niet geven op de al aangebrachte Cancoat bv.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Donny
eens met hierboven, cancoat geeft fantastische beads en sheeting en een echt 'harde' glans.
Daar ga je met een waxlaag eroverheen echt NIETS aan toevoegen... eerder afbreuk doen aan het resultaat als je t mij vraagt....
 
  • Leuk
Reactions: Donny en tembaco
eens met hierboven, cancoat geeft fantastische beads en sheeting en een echt 'harde' glans.
Daar ga je met een waxlaag eroverheen echt NIETS aan toevoegen... eerder afbreuk doen aan het resultaat als je t mij vraagt....
Jullie kennen vast allemaal wel Staffordshire Car Care althans de Gyeon liefhebbers vast en zeker, in dit filmpje :
zegt hij als commentaar op iemand dat hij wax aanbrengt of zou kunnen aanbrengen na de Gyeon Quartz Coating.
 
Als je een van deze twee wilt gaan aanbrengen over iets anders gaan al jou vragen teniet.

Standtijd word minder. Maar maakt jou niet uit zeg je.

Beading word ook minder. Vooral met Fusso. Zoals ik al aangaf is dit een sealant en deze vind iets eronder niet zo fijn. (Kans op minder mooie beading etc)
Daarbij geeft Cancoat toch al een super mooie beading.

En extra glans gaat dit jou niet geven op de al aangebrachte Cancoat bv.
Bedankt voor je antwoord tembaco, hoewel ik niet echt geloof dat de standtijd van een Gyeon Coating echt minder zal worden. Zie mijn reactie over Staffordshire Car Care hierin geeft de eigenaar aan als commentaar dat wax aangebracht kan worden na de coating. Toch bedankt voor het meedenken de Fusso is dus al afgevallen, het wordt nu eerder denken tussen de HD Wax en Collinite :)
 
Bedankt voor je antwoord tembaco, hoewel ik niet echt geloof dat de standtijd van een Gyeon Coating echt minder zal worden. Zie mijn reactie over Staffordshire Car Care hierin geeft de eigenaar aan als commentaar dat wax aangebracht kan worden na de coating.

Ik neem aan dat @tembaco het heeft over de CanCoat toppen met een wax of sealant en dat de standtijd + beading van deze niet kunne tippen aan de CanCoat. Dus... waarom aftoppen met een minder goed product qua eigenschappen?

Heb het filmpje niet bekeken, maar uiteraard kan je een coating aftoppen met een wax, maar dan geldt hetzelfde als hierboven. Je zou ook de auto in een coating kunnen zetten en dan wrappen. ;)



Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: Donny en tembaco
Bedankt voor je antwoord tembaco, hoewel ik niet echt geloof dat de standtijd van een Gyeon Coating echt minder zal worden. Zie mijn reactie over Staffordshire Car Care hierin geeft de eigenaar aan als commentaar dat wax aangebracht kan worden na de coating. Toch bedankt voor het meedenken de Fusso is dus al afgevallen, het wordt nu eerder denken tussen de HD Wax en Collinite :)
Wat wel vaker gedaan wordt is Gyeon coating aftoppen met Gyeon Cure.
Nu wil ik niet direct stellen dat aftoppen met wax invloed zou hebben op de standtijd van een coating want dat weet ik niet maar wat ik wel weet is dat wax ook oplosmiddelen bevat om em smeerbaar te maken.
Qua looks heeft 915 de beste papieren van Collinite en het is fijjne wax . HD wax is in bezit maar heb ik nog niet gebruikt.