• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym high gloss protection

ruud1988

Detailing addict
17 mrt 2012
67
55
35
Tilburg
Hallo allen,ik heb vandaag voor de nieuwsgierigheid eens een flesje autoglym high gloss protection gekocht.ik wil dit morgen op me auto gaan aanbregen.ik heb al een beetje getest op de scooter van mijn vriendin en het viel me op dat ie extreem dun is en erg naar wd40 ruikt.voordat ik hem op me lak zet wi ik even vragen hoe de ervaringen hiermee zijn ? Is het een goede sealant of echt een no go ? Alvast dank mcg ruud
 
Extra Gloss Protection is een vrij goed product, zeker icm Super Resin Polish. Je kan het product zeker op je lak zetten maar doe het dun en laat het product niet te lang curen, want anders wrijf je een ongeluk met uitpoetsen. Daarom is het niet een van de meest gemakkelijke producten om mee te werken. Omdat het een vloeibaar product is heb ik een keer een spayer op de fles gezet, dat maakt het verwerken wat gecontroleerder.
 
dankjewel,had al wat research gedaan en ondertussen staat de auto in de egp.Ben erg benieuwd naar de standtijd van dit product.Verwerkt wel erg makkelijk heb hem zo,n 30 min laten curen,en een swipe test uitgevoerd en afgenomen.Product verbaast me in makkelijkheid van verwerken ben benieuwd na het resultaat na een paar x wassen.
 
dankjewel,had al wat research gedaan en ondertussen staat de auto in de egp.Ben erg benieuwd naar de standtijd van dit product.Verwerkt wel erg makkelijk heb hem zo,n 30 min laten curen,en een swipe test uitgevoerd en afgenomen.Product verbaast me in makkelijkheid van verwerken ben benieuwd na het resultaat na een paar x wassen.

Ben wel benieuwd of iemand inmiddels iets kan zeggen over standtijd en of er inmiddels meer ervaringen zijn.
 
Ik heb 2 weken geleden een Punto er mee gedaan in de volgende stappen:
Wassen
Handmatig licht gepolijst met SSR 2.5 en oranje handpad
Ontvet met Gyeon Prep,
EGP dun aangebracht, half uur curen, en afgenomen.

Staat er nog steeds goed op, ik hou het even in de gaten.. Fijn spul als je weinig tijd hebt en verwerkt makkelijk!
 
ga ik even volgen dit topic. is dit veilig voor ongespoten plasticonderdelen en rubbers ?

ook benieuwd naar de standtijd
 
Kwestie van even afplakken, scheelt je weer schoonmaken etc.
Bestaan tegenwoordig betere middelen voor om dat aan te pakken