• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym professional (liquid clay)

Nitros

Detailing addict
17 aug 2017
71
53
47
Hoofddorp
Na het succes van de multi-wash voor mij lijkt mij dit ook een prima nieuw productje, en eindelijk een lekker geurtje. :). Volgens mij meer als een anti iron/fallout alleen.
De kans is zeer groot dat dit me standaard combo gaat worden voor pre-wash... multi-wash+liquid clay.
Al veel producten getest maar dit lijkt alles te hebben. De monello non-ferro bijvoorbeeld is een super product maar bah die geur daar kan ik niet meer tegen en de kosten zullen ook wellicht wat prettiger zijn...
http://www.autoglymprofessional.com/en/products/liquid-clay.html
 
Laatst bewerkt:
Ben ik ook heel benieuwd naar.
Ik gebruik sinds een tijdje hun professional velgen reiniger.
Behoorlijk agressief spul volgens mij, maar dat is soms ook wel nodig.
Ik heb nog even getwijfeld de autoglym fallout remover te kopen, maar het hield mij tegen dat deze niet verkleurde zoals non ferro.
Deze liquid clay dus wel gelukkig. Als de prijs goed is, zal ik het kopen zodra mijn lokale automaterialen zaak het heeft.
 
Er is een reden waarom de typische de-ironizers zo meuren en dat is inderdaad altijd een negatief punt voor velen. (Mij maakt het geen zak uit)

Ik weet niet beter dan dat het weghalen van de geur een flink process is en de werking zou verminderen. :) Een ander puntje zou zijn dat het product duurder zou worden.


Ben benieuwd hoe de werking is én de prijs. ;)
 
Er is een reden waarom de typische de-ironizers zo meuren en dat is inderdaad altijd een negatief punt voor velen. (Mij maakt het geen zak uit)
;)
In het begin had ik ook zoiets van boeien maar doordat ik het steeds meer ga gebruiken (niet alleen velgen) begint het (echt) tegen te staan.

5 liter vind ik geen groot verpakking meer,is bij mij standaard verpakking tegenwoordig. 25 liter is groot verpakking
Helemaal mee eens. In het begin keek ik ook niet echt naar de prijs, maar nu speelt het een steeds grotere rol bij het kiezen van producten.
 
@mdlange volgende week een detail staan waarbij ik de liquid clay ga gebruiken. Ik ga het gebruiken voor de velgen en als prewash, nee........niet met een spons. Misschien ook eens samen proberen met de tfr.
Ben benieuwd hoe de lak dan aanvoelt en wat er later nog met kleien af gaat komen.
Als ik eraan denk zal ik wat foto's maken.
 
Ik ben daar ook erg benieuwd naar! :D Vorige week nog ruim 2 liter Ferrous Deuller gespoten en de lucht hangt nu nog in mijn huid. :p

Zie dat er in de Webshop één review is van iemand die het vaak gebruikt en tevreden is. De prijs ligt wat hoog, volgens die persoon, maar 5 liter van de alom bekende de-ironizers ligt een stuk hoger. (€60,- voor Liquid Clay versus €80-85,- voor Non-Ferro/Ferrous Dueller)
 
@mdlange nee. Is gelukkig allemaal goed gegaan.;)
Ik heb hem vorige week getest. Ben er zeer te spreken over. Inspuiten en in laten werken. Daarna met een kwastje reactiveren en afspuiten met hogedruk. Alles eraf. Ik heb hem ook op de lak gebruikt. Gaf een goede reactie. Daarna gefoamd en gewassen, met kleien kwam er toen niet zoveel meer af. Was toch een auto van 16 jaar oud die nog niet eerder was gepolijst.

Wat mij betreft een blijvertje.
Prewash met liquid Clay doe ik alleen als er een vervolg achteraan komt, nieuwe wax oid.
Gezien de prijs van non ferro en de liquid Clay is de keuze niet zo moeilijk.......Zeker met wat wij ervoor hebben betaald @mdlange:p