• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym rubber & vinyl care... hoe te gebruiken

volvopilot

Detailing chief
7 mrt 2018
79
75
29
hoi allemaal,

ik heb het bovengenoemde product vandaag voor het eerst gebruikt. Ik heb het aangebracht op oa de banden en wat trimwerk aan de buitenkant. Dit ziet er dan fantastisch uit maar het spoelt er met een klein beetje water net zo hard weer af! met als gevolg dat ik ook strepen op het lakwerk krijg wat ik zojuist gewassen heb. En een heel vlekkerig effect op het kunststof zelf. ik zie op youtube dat er wel mensen dit ook aan de buitenkant gebruiken op rubber en kunststof.

Hoe gebruiken jullie dit product? Ook op exterieur?
 
Voor banden en trims heb je andere (en betere) producten.
Wil je het toch gebruiken op exterieur, dan moet het heeeeeel lang drogen en moet je het ook afnemen. Doe je dat niet, spoel je hetber weer af.

Ikzelf gebruik het hoofdzakelijk voor motorruimte. Verder niet echt.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
De Vinyl & Rubber Care gebruikt men inderdaad niet al te vaak op het exterieur. Voor trimwerk en banden zijn er inderdaad betere producten.

Wat @Marcel1973 al aangaf; Aanbrengen, goed laten inwerken c.q. drogen, nawrijven.

Voor de banden kun je beter een bandendressing gebruiken, zoals bijv. de populaire Gyeon - Tire.
Voor exterieur trimwerk kun je beter iets als Auto Finesse - Revive gebruiken.

Er zijn nog meer voorbeelden en die zullen zeker nog geopperd worden. :p