• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autolak polish

Olaf

Detailing rookie
26 sep 2021
2
2
Gooi, NH
Ik heb sinds kort een Opel Corsa van 24 jaar oud. Zo ziet de lak er ook uit. Ik wil graag de lak polishen, zodat hij weer (bijna) nieuw lijkt. De kleur is standaard donkerblauw en geen metallic. Welk product adviseert U mij?
[mod]Heb je e-mailadres hier verwijderd. Scheelt je wellicht wat span in de toekomst[/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Olaf en welkom.

Ik adviseer om jouw e-mailadres weg te laten in je bericht. Verder is het handig om je even verder voor te stellen en aan te geven wat je nu al aan producten en middelen in gebruik hebt. Foto’s zijn altijd welkom als die inzicht geven over de staat van de lak. Zo kunnen de leden jou beter advies geven. Verder raad ik je aan zo veel mogelijk te lezen op dit forum. Veel plezier.
 
Om de lak van een auto op te knappen zijn meerdere producten nodig hieronder de meest simpele weg…
-Wassen
-clayen
-polijsten (of cleanen)
-ontvetter
-wax of sealent
 
1997 dus een eerste Corsa B ?

Naast het standaard wassen zou ik zeker een ronde met een Iron remover doen, daarna afspoelen en eerst eens goed clayen.

Hiermee zal je al een heel stuk glans toevoegen.
Er vanuit gaande dat je handmatig een Polish wil gaan gebruiken zou ik AutoGlym Super Reshine gebruiken.
Als je dat machinaal wil gaan doen dan heb je aan bijvoorbeeld de Monello polijst middelen een prima product.

Let wel : het kan best zijn dat je lak dermate droog is dat je ook een glaze nodig hebt om de lak te voeden en glans volledig terug te brengen.
Na het gebruik van een polijst / paint cleaner niet vergeten een wax aan te brengen.

Mocht je in de buurt van Harderwijk wonen dan wil ik je er best mee op weg helpen.
 
  • Leuk
Reactions: Olaf
Ik stuur je een privé berichtje via het forum.
Als het goed is krijg je daar (links) bovenaan je scherm een melding van.