• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Automatten krom

Digitom

Detailing rookie
13 sep 2020
2
2
Zit met het schoonmaken van een auto interieur waarbij de vloermatten helemaal gekruld zijn omdat ze jaren scheef in de auto gelegen hebben. Zijn daar trucjes voor om ze weer plat te krijgen of moeten er nieuwe in?
 
Mijn eerste gedachte is om ze drijfnat te maken en dan proberen in de juiste vorm te drukken. Geen idee of het werkt, maar het kost niets en je kan gelijk de matten goed schoonsoppen.
 
  • Leuk
Reactions: Marc O
Als je ze helemaal nat maakt is de kans op kringen kleiner
Maar ik zou niet weten waarom ze helemaal nat zouden moeten worden
Vocht lijkt mij niet de oorzaak, dus ook niet de oplossing
Gewoon terugbuigen
 
  • Leuk
Reactions: Marc O
Wat ik denk dat het beste helpt is de matten nat maken en ondersteboven leggen met een gewicht erop. Ongeveer hetzelfde principe zoals we vroeger boombladeren tussen een telefoonboek staken
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek
Ik gebruikte ooit stoom (strijkijzer) om een de randen van een grote mat in huis terug mooi te krijgen. Geen 100% maar er was wel een groot verschil.
misschien werk dit voor automatten beter? Ik ga dit zelf eens uittesten, heb wel ergens een mat liggen die gekruld staat.