• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoshampoo met wax gezocht

My-life

Detailing addict
13 mrt 2017
10
60
Jaren lang heb ik mijn auto's gewassen met Kroon-Oil Shampoo Wax Ik zie dit merk hier niet op de website, het is dan ook vooral bekend van motorolie. Een vrij forse jerrycan van deze shampoo stond bij ons thuis en het beviel mij goed, vandaar dat ik niet eerder verder heb gekeken. Nu is hij leeg en ik zoek ik een nieuwe autoshampoo.

Ik was mijn auto wel regelmatig, maar heb zelden de gelegenheid om hem netjes te kleien en in de wax te zetten. Daarom zoek ik een autoshampoo met wax erin. Ik heb de Meguiar’s Ultimate Wash & Wax gevonden, maar is dit volgens jullie wel de beste optie voor mij?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als "shampoo met bescherming" staat Gyeon Bathe+ goed aangeschreven, al kunnen daar problemen (vlekken) mee ontstaan wanneer je deze laat drogen / niet snel genoeg afspoelt.

Wil je graag een shampoo met een wax toevoeging, dan lijkt Dodo Juice Sour Power mij een goede keuze, maar deze heb ik nog niet zelf kunnen proberen...
 
  • Leuk
Reactions: My-life
Bedankt voor de tips.
  • Gyeon Q²M Bathe+ wordt in de recensies meer geprezen als nabehandeling dan als shampoo.
  • Dodo Juice 'Sour Power Gloss-enhancing shampoo' lijkt mij ook een goeie, net zoals de Poorboys World - Super Slick & Wax.
  • Surf City Garage Barrier Reef Wash & Wax spreekt mij niet aan. Voor mij een onbekend merk en heeft weinig recensies.
De 'Nanolex Washcoat', 'SONAX Xtreme Polish & Wax' en 'Dodo Juice Need for Speed' zijn volgens mij geen shampoo's. Deze staan allemaal onder ''Wax in vloeibare vorm'.

Nog andere tip's of dingen waar ik op kan letten?
 
Ik wil je niet van je methode proberen af te praten, maar het is ook een optie om een pure shampoo te gebruiken om je auto te wassen.
Daarna het oppervlak sprayen en afspoelen met Gyeon wetcoat.

https://www.carclean.com/nl/product/Gyeon/Q2M_Wetcoat_500ml_102680
of
https://www.carclean.com/nl/product/Gyeon/Q2M_Wetcoat_Essence_100ml_104063?o=srwetcoat

Is ook een snelle optie, en biedt een betere en langdurigere bescherming dan een shampoo met wax toevoeging.

Ik heb zelf alleen maar de wash + wax van chemical guys ooit gebruikt, kan nou niet echt zeggen dat deze wax toevoeging ook maar enige meerwaarde had eerlijk gezegd. Weet niet hoe dat met andere producten zit.
 
  • Leuk
Reactions: My-life en StijnV
Laten we niet vergeten dat tijd een puntje is en er daarom naar een Wash & Wax word gezocht. Kweenie hoeveel tijd er precies ingestoken kan worden.



Greeetz
 
Bedankt voor de tips.
  • Gyeon Q²M Bathe+ wordt in de recensies meer geprezen als nabehandeling dan als shampoo.
  • Dodo Juice 'Sour Power Gloss-enhancing shampoo' lijkt mij ook een goeie, net zoals de Poorboys World - Super Slick & Wax.
  • Surf City Garage Barrier Reef Wash & Wax spreekt mij niet aan. Voor mij een onbekend merk en heeft weinig recensies.
De 'Nanolex Washcoat', 'SONAX Xtreme Polish & Wax' en 'Dodo Juice Need for Speed' zijn volgens mij geen shampoo's. Deze staan allemaal onder ''Wax in vloeibare vorm'.

Nog andere tip's of dingen waar ik op kan letten?

Ik ben idd op zoek naar een soort de zelfde shampoo met toevoegingen! Heb nu de shampoo van meg's ultimate wash and wax bevalt mij prima maar mischien is er een ander mischien beter alternatief!
 
Ik wil je niet van je methode proberen af te praten, maar het is ook een optie om een pure shampoo te gebruiken om je auto te wassen.
Daarna het oppervlak sprayen en afspoelen met Gyeon wetcoat.

https://www.carclean.com/nl/product/Gyeon/Q2M_Wetcoat_500ml_102680
of
https://www.carclean.com/nl/product/Gyeon/Q2M_Wetcoat_Essence_100ml_104063?o=srwetcoat

Is ook een snelle optie, en biedt een betere en langdurigere bescherming dan een shampoo met wax toevoeging.

Ik heb zelf alleen maar de wash + wax van chemical guys ooit gebruikt, kan nou niet echt zeggen dat deze wax toevoeging ook maar enige meerwaarde had eerlijk gezegd. Weet niet hoe dat met andere producten zit.
Bedankt Ferdy, dat lijkt me ook wel een goed alternatief.
Er staat specifiek bij na insprayen met Wetcoat de auto met hoge druk afgespoten moet worden. Ik gebruik echter altijd gewoon een tuinslang, maakt dat echt uit?
 
Ja, dat is erg belangrijk. Volgens mij krijg je last van vlekken als je met een gewone slang afspoelt. De hoge druk activeert het product en 'veegt' overtollig product weg.
 
  • Leuk
Reactions: My-life
ik raad die van poorbpys aan : https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Super_Slick_Wax_946ml_PBG_SW32_101230
in het najaar gaat de auto in col 845 en in de winterperiode wordt hij gewassen met de poorboys met wax, je hebt dan ook meteen een klein beschermend laagje op plekken waar je nooit bij kan komen.

de rest van het jaar gebruik ik de poorboys zonder wax
 
Ik heb er een heleboel van in m'n collectie. Verandering van shampoo doet wassen ;).

- Meguiars Ultimate Wash en Wax
- Mothers California Gold Carnauba Wash & Wax
- Poorboys World Super Slick & Wax
- Dodo Juice Sour Power
- Gyeon Bathe +

En een aantal andere buitenlandse merken opgepikt tijdens vakanties: zoals Raceglaze, Armorall, Rain-X..

Ik ben tevreden over alle merken, behalve die van Rain-X. Die schuimt slecht, ruikt niet lekker en er zijn geen enkele tekenen dat het ook een beschermlaag achterlaat. Als ik zou mogen kiezen, dan zou mijn top 3 er zo uit zien:
1. Meguiars Ultimate
2. Mothers
3. (Armorall).... Dodo Juice Sour Power

Volgens mij is de Meguiars wel het duurste, maar die laat op m'n zwarte auto's een mooie glans achter. Mothers ruikt het lekkerst. Armorall bead het meest en de Dodo Juice ruikt naar appels. Verder glijden ze allemaal lekker over de lak en zijn het eigenlijk allemaal prima shampoos.
 
Ik gebruik in de wintermaanden altijd Glansprotector. Schuimt niet super, maar maakt schoon als een dolle. Het laat geen was achter, maar meer een sealant. Na drogen stoot het extreem water af én het blijft vrij lang zitten.
Het is ook hufterproof. Het laat dus geen strepen of vlekken achter.

Glansprotector kun je ook toevoegen aan gewone shampoo (één dopje op een emmer). Dan krijg je hetzelfde waterafstotende effect.
 
  • Leuk
Reactions: Max Wax en tembaco
Als ik het goed begrijp zijn de producten van GlansProtector en GYEON heel vergelijkbaar.
GlansProtector Totaal = Gyeon Q²M Bathe+, en Glans Protector Nanopolymeer coating = Gyeon Q²M Wetcoat. Hoewel, de 'Glans Protector Nanopolymeer coating' staat onder Glaze en de Wetcoat onder Sealants en onder Lakcoatings.

Gyeon lijkt zijn zaakjes aardig op de rit te hebben, tot en met de merchandising aan toe. GlansProtector heeft veel minder producten en een weinig imponerende website. Niet dat het uitmaakt uiteraard, als de producten maar goed zijn.

Ik ga toch voor de Gyeon Q²M Wetcoat, ben zeer benieuwd :) . Bedankt voor jullie adviezen!
 
Kijk toch eens wat de postbode gisteren heeft gebracht :D
Foto 23-03-17 21 28 58.jpg

(Gelijk maar de 'Q² Tire' bijbesteld)