• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autostoel stof/imitatieleer Nanolex Interior Cleaner

Marwin

Detailing trainee
18 dec 2017
9
45
43
Hoi mede auto fanatiekelingen.
Vraagje ik wil mijn stoelen van mijn Octavia 3 VRS die bestaan uit een combinatie van Stof en imitatieleer een beetje opfrissen.
Zijn niet heel vervuild maar vooral de bestuurdersstoel op de rand waar je knieën over heen hangen mag wel wat opgefrist worden.

Nu heb ik een fles Nanolex Interior Cleaner staan, kan ik het stoffen zit gedeelte van de stoel hier mee inspuiten en in combinatie met een carclean paardenhaar borsten inwerken en daarna afnemen met een microvezel doek? Of moet ik hier echt een stof/tapijt achtig schoonmaak middel voor gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Laatst bewerkt:
@Marwin hele strakke bak! Ondanks dat interior cleaner geschikt is voor 'all interior surfaces', heb ik niks kunnen vinden over het gebruik op stof.

Mijn advies zou zijn, gezien de waarde van je auto, koop een middel dat specifiek bedoeld is voor stoffen bekleding. Het liefst ook ééntje die specifiek benoemt dat extractie niet noodzakelijk is.

In ieder geval, test het op de meest onopvallende plek en zie hoe het (geheel) opdroogt.

Succes!
 
  • Leuk
Reactions: Marwin
Bedankt voor je compliment en reactie @Heijneker.

Heb je nog een advies qua goed middel dat specifiek bedoeld is voor stoffen bekleding?

Zou een verdunde APC wat zijn voor een autostoel met stoffen bekleding. Beetje gelijkmatig in sprayen en in borstelen met borstel met paardenhaar en afnemen met microvezeldoek.
 
Nee het is stof/leer combinatie..

Voorbeeld foto van de stoelen met stof/leer
IMG_9241-484x650.jpg
 
Een APC is dan inderdaad een prima product (wel altijd testen op een niet opvallende plaats). Of je zou ook gtechniq tri-clean kunnen proberen, de reviews daarvan zijn ook behoorlijk positief. Eventueel zou je daarna ook een bescherming aan kunnen brengen, zoals gtechniq l1 smart fabric coat of 303 fabric guard (uiteraard ook eerst testen op een onopvallende plaats).
 
  • Leuk
Reactions: Marwin