• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

autowas

janwillem

Detailing rookie
16 mrt 2012
1
0
Toen ik mijn lichtbruine Mercedes uit 1986 net gekocht had en hem voor de eerste keer ging wassen, kwam er heel licht beige water vanaf. Zelf dacht ik dat er kleurwas gebruikt was om de auto te poetsen. Maar hoe ik ook zoek, ik kan geen lichtbruine kleurwas vinden. Weet iemand of dat überhaupt bestaat.
Ook las ik ergens dat je gewone kleurloze meubel boenwas kunt gebruiken om kleine krasjes voor het oog tijdelijk weg te werken. Is dat niet schadelijk voor autolak.

Alvast bedankt voor de antwoorden.
JW

Turtle Wax Color Magic zit vol kleurstoffen. Het is net of je schoensmeer op je auto smeert. Het maskeert krasjes en plekjes, maar herstelt deze niet. Ik ga het in geen geval gebruiken, maar ieder zijn ding. Kleurloze Boenwas? Ik zou het niet doen. Gebruik de producten daar waarvoor ze ontwikkeld zijn. Boenwas gebruik je op je meubels en een autowax cq. sealant gebruik je op de lak van je auto (of andere gespoten oppervlakten). Wil je graag een product wat krasjes maskeert, dan zou je Autoglym Super Resign kunnen gebruiken.

Wat wil je bereiken op je Mercedes? Wil je het maximaal haalbare uit het herstellen van de lak, of ben je tevreden met een laagje over de lak?

Is het wat om dit eerst eens te lezen: https://forum.Carclean.com/cc_postst5867/Volledig-exterieur-stappenplan-handmatig.aspx