• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

AVA foam lans trekt flesje "vacuüm"

mcpeet

Detailing addict
26 aug 2020
28
55
Sinds 2 weken in het bexzt van een AVA GO P40 hogedrukreiniger. En daar zit ook een foamlans bij. Gisteren voor 2e keer de lans gebruikt met een Monello flesje. Wanneer de fles voor 3/4 leeg is wordt die helemaal vacuüm gezogen. Fles zit dan helemaal in elkaar. Iemand enig idee hoe ik dat kan voorkomen?
 
Geen idee, dat kun jij beter weten.
Heb je hem wel goed schoongemaakt en doorgespoeld met lauw water,
Na gebruik?
 
Sinds 2 weken in het bexzt van een AVA GO P40 hogedrukreiniger. En daar zit ook een foamlans bij. Gisteren voor 2e keer de lans gebruikt met een Monello flesje. Wanneer de fles voor 3/4 leeg is wordt die helemaal vacuüm gezogen. Fles zit dan helemaal in elkaar. Iemand enig idee hoe ik dat kan voorkomen?
Zuigt deze ook vacuüm met de originele AVA fles? Zo niet dan zit de belichting op de fles en bij de Lancia zit deze in het deel waar je de fles opschroeft en is het logisch dat deze vacuüm trekt.

Voor een klein gaatje ergens in de bovenste deel van de fles zodat er weer lucht in kan.
 
Wel een gaatje prikken bij de hals van de fles. ;)

Moge vanzelfsprekend zijn, maar mijn buurman laat mij nog elke keer giegelen als ik hem zie foamen; Die prikte een gaatje in de bodem van de fles, maar klaagde toen dat de vloeistof er dan uit liep. (''Op m'n handen, gatsie!'') In een geniale bui had hij de oplossing; Ik draai de hele lans om, dus met de fles naar boven gericht.

Nu steekt de aanzuigslang in de lege ruimte van de fles en zuigt dus nog steeds de fles in de kreukels. :expressionless:
 
Ik had laatst even snel een andere fles onder de Monello Lancia, trok ook vacuum
Het gaatje werd dicht gehouden door de bovenste rand van de fles (iets bredere rand)
Misschien de fles niet te diep indraaien ...
 
Laatst bewerkt:
Wel een gaatje prikken bij de hals van de fles. ;)

Moge vanzelfsprekend zijn, maar mijn buurman laat mij nog elke keer giegelen als ik hem zie foamen; Die prikte een gaatje in de bodem van de fles, maar klaagde toen dat de vloeistof er dan uit liep. (''Op m'n handen, gatsie!'') In een geniale bui had hij de oplossing; Ik draai de hele lans om, dus met de fles naar boven gericht.

Nu steekt de aanzuigslang in de lege ruimte van de fles en zuigt dus nog steeds de fles in de kreukels. :expressionless:
Laat me raden: je buurman heeft/had een kasteel en heet Meiland. :cool:
 
Gaat je bovenin de fles gemaakt. Helaas was de schuim dit keer een stuk minder....toch maar "sparen" voor een Lancia foamer
 
Of CC even contacten of ze je kunnen helpen aan een AVA fles. De foamer van AVA is namelijk meer dan prima als ik het mag geloven en dan is een Lancia het extra geld niet waard.