• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Banden schoonmaken voor dressing / product voor ná wassen en drogen

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.868
193
34
Leersum (Utrecht)
Heya Peeps,

Ik heb zojuist de auto in de wasbox afgespoten en opnieuw was het osmose-water niet aanwezig.
Thuis heb ik de boel dus afgenomen met de Senza Aqua (kleine) en wat Spray&Wipe erbij.
Daarna loop ik hem na met een Peluche Verde doek.

Het resultaat was weer een schone en glanzende bolide dankzij de Collinite 845.


Ik gebruik de Spray&Wipe vrijwel altijd bij het nalopen. Dit is ook waar een detailerspray zijn ding goed doet.
Echter vroeg ik mij af, met name na de topics over Spraywax en Wetcoat, of er een product is om de bestaande waxlaag
écht een boost te geven.
Denk bijv. aan het oppoetsen voor dat je een auto gaat verkopen, een show of meeting.

Ok, de Spray&Wipe doet dit ook wel, maar ik vroeg mij dus af of hier een specifiek product voor is.



Een andere vraag die zojuist ontstond; Ik heb nu de PB's APC+D met als doel kunststof en/of banden goed te ontvetten/schoonmaken, vóórdat ik een dressing aan ga brengen.
Ik heb al jaren een fles bandengel van Turtle (Nano Tech Extreme Tire Gel Deluxe Fantastic Shizzle... ofso) en ik hou zeker wel van de wetlook die het geeft, maar het blijft allemaal niet zo lang zitten. Ik weet dat het best goed spul is, dus ik vermoed dat mijn banden gewoon te vies/vet zijn om de standtijd lang te maken.

Hoe maken jullie met dit spul de banden schoon?

- Verdunning 1:10?
- Inwrijven en laten intrekken?
- Hoe krijg ik het vuil daarna eruit? (HD?)
- Etc etc.


Thanx Peeps
 
Volgens mij kan je Poorboy's QD+ gebruiken om je wax en glans echt wat op te frissen. Laatste tijd veel over gelezen op dit forum.

Ik maak banden schoon met Meg's APC 1:1 verdund met water. Dan nog is het een beste klus vind ik. Soms maak ik banden wel meer dan vijf keer schoon daarmee en een harde borstel en dan komt er nog steeds vuil vanaf.

Ik gebruik trouwens de Tire Gel van Meguiar's en dat blijft lang zitten als je de banden heel goed schoonmaakt. Echter, het is daarna praktisch onmogelijk om het eraf te krijgen. Ik heb wel eens een half uur staan schrobben op een band, met 1:1 APC en borstel, en dan nog was de band niet schoon, maar bleef er een bruine gloed over.
 
Thanx Bikkel,

Dus gewoon schrobben en afspuiten.

Ik wilde al iets als een nagelborstel ofso halen en schrobben, maar moet dan naar de wasbox rijden om het achtergebleven vuil/APC met een HD eruit te spuiten.
Beetje onhandig, maar dan moet ik het tijdens het wassen in de wasbox al effe snel doen.

Thanx!
 
Kans is groot dat je het paar keer moet herhalen, voor dat de banden echt schoon schoon zijn.
Kijk wel uit met APC voor je lak, APC lost de wax laag op.

Zou gewoon ff borstel bestellen, met nagel borstel ben je langer bezig en is niet hard genoeg.
 
Voor een " boost" voor glans en bescherming gebruik ik dit: Dodo Juice - Red Mist - Tropical protection detailer


werkt echt perfect, maakt een diepere donkere glans op mijn zwarte VW. Ook merk je dat je wax een boost krijgt. 2 tuffjes per paneel is voldoende. Ik doe al een tijdje met een klein flesje.

Ook heb ik Reload liggen. Werkt ook uitstekend alleen niet meer verkrijgbaar bij CC.
 
Thanx Bikkel en Pietaah,

Ok, dus voor de banden effe een goede borstel.
Voor de ''boost'' een goedje zoals Red Mist van DDJ.



Thanx peeps, zo krijg ik een goed idee.
 
Dit is ook een goede banden borstel:
Mothers Wax - Tire Brush.


En er zullen echt wel meerdere goede "booster" zijn , maar ik ben helemaal weg van de Red Mist:-D.
Zoals alles, gewoon lekker vanalles testen en dan kom je vanzelf op een product uit wat helemaal bij je past kwa wensen.

Oohww zie nu dat Bikkel het ook al aangaf, dubbel op dus;)
 
Nou, ik type RELOAD in de webshop en kwam meteen bij Gyeon Cure uit. Lijkt me een mooi goedje, maar is meer bedoeld als een soort Spray Sealant.
Bij RED MIST lees je in de omschrijving ook dat het met name op een Spray Sealant lijkt.

In de reviews staat 9/10 keer dat de beading enorm goed is van beide producten en de glans vele malen beter word.

Pietaah; Jij gebruikt het op je zwarte VW. Maak je met Red Mist daadwerkelijk een diepere kleur? (Wetlook)

Ondanks het goed polijsten en waxen van mijn auto, is hij nog altijd vele malen dieper blauw wanneer ik hem was/nat maak.
Dit verwachte ik met Purple Haze vast te houden, maar helaas. Vandaar de vraag naar een ''boooster''.
 
Red mist is een detailspray met een sealant. Dus als extratje zit er nog een bescherming in:-D. Mijn zwarte VW is deep black pearl. Als ik het hier op gebruik maakt het de kleur zeker "dieper" donkerder. "Popt" het meer eruit.
 
Hmm...

Dan is het op mijn Midnight Blue kleur vast wel een betere aanvulling dan alleen Spray&Wipe.

Ik denk dat ik dit maar is aan ga schaffen. Met een klein flesje deed jij ook al effe, dus neem ik eerst een kleine.

Thanx voor alle tips, peeps!

Dan volgt meteen de vervolg-vraag;

Zoals ik al zei heb ik al jaren een groene grote fles van Turtle met dat Nano Tech Extreme Tire Gel. Dit is een prima goedje, denk ik.
Echter ga ik er stiekem van uit dat Turtle prima producten heeft, maar er zeker wel betere kwaliteit is.

(Bij de merk Turtle krijg ik altijd zo'n Halfords-gevoel)

Ik hou zeker wel van een wetlook op de banden. Lekker zwart en glimmend. Maar mocht ik ook iemand hebben die dat zeker níet wil...


Welk product reden jullie mij aan voor zowel die dikke wetlook als de satijnlook?

(Bij voorkeur geen dure Gyeon Coatings ofso, moet wel rendabel blijven zoals een Tire Gel o.i.d.)



Greetz
 
Wat betreft het schoonmaken van je banden, deze: https://www.Carclean.com/product/Tuf_Shine/Tire_Cleaner_650ml_TS401CL_102357
Zelf goede ervaringen mee.
Wat betreft de satijnlook voor banden: https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Bold_N_Bright_Tire_Dressing_473ml_PB_BNB16_100732
 
Voor wetlook de tyregel van mergs...

Men voor satijn gyeon tyre... (Zo duur is die toch niet :))
 
Gyeon Q²M Tire kan ik ook ten zeerste aanbevelen (voor satijnlook)! Akkoord, een flesje is vrij duur (€18,99 voor 400ml), maar het werkt erg zuinig. Ik breng het op met deze applicator.
 
Die Gyeon Tire bevalt mij wel ,ik heb ook PB bold&bright maar de Tire zit langer voor mijn gevoel en is zuinig in gebruik.
 
Op aanraden ook de gyeon tire in gebruik, ook hier een tevreden gebruiker.
Wel elke band 5-6 keer grondig geschropt met apc d als 1-1 verdunning vooraleer ze proper waren.
 
Heya Peeps,

Ik heb zojuist de banden ingespoten met APC+D, laten intrekken, geborsteld en weer effe ingespoten.

Vervolgens naar de wasbox gereden om met de HD de band schoon te knallen.
Hier nog een keer ingespoten, laten weken, geborsteld en opnieuw volgas met de HD afgespoten.
Vervolgens wéér ingespoten, laten weken, geborsteld en voor de laatste keer afgespoten.

Kom net thuis en zie nu dat er blijkbaar nog wel dressing in de band zit. De band lijkt brandschoon, maar je ziet precies het verschil tussen rijoppervlak en zijkant.

Wanneer ze droog zijn zal ik de boel maar is insmeren met wat bandengel en morgen weer.
Kan het lekker intrekken.

Die Gyeon Tire lijkt me een goed spul. Gyeon Trim werkt als een malle, dus ik verwzcht dat de Tire ook goed is.

Na veel schobben en afspuiten is de band nog zwart van de een ouwe dressing. Als ik nu en morgen de bandengel insmeer, zal een Gyeon Tire dan nog wel hechten? (Vóór aanbrengen oonieuw borstelen, maar haalde ook ouwe dressing niet weg)
 
Ik zou voor Gyeon Tire geen andere producten eerst gaan opsmeren, maar de Tire lekker op een kale en goed gereinigde ondergrond aanbrengen.

Hoe oud zijn je banden, en vanaf nieuw altijd al goed gereinigd? Daarnaast speelt ook de leeftijd van een band een rol vind ik. Wanneer je een nieuwe band goed schoonhoud en altijd keurig bijhoud blijft het "matzwarte" van de band goed aanwezig is mijn ervaring. Dit lukt met een oudere minder goed onderhouden band al heel een stuk minder. Je blijft dan toch nog wat oude sporen zien hoe goed je het ook schoonmaakt.

Geen idee of weekmakers en wat voor troep er nog meer in die band zitten hierin ook een rol spelen,... Beetje logisch nadenkend zou je zeggen dat als je je banden goed onderhoud, de weekmakers ook "actief" blijven wat verdroging/verharding van de band weer tegenhoud.

Mijn winterset van de vorige auto heb ik 5 seizoenen gebruikt in de meest ongunstige tijd van het jaar. Kreeg zelfs nog vragen hoe ik het voorelkaar kreeg om de banden altijd nog zo mooi zwart te houden :-D

Zou trouwens niet tevaak met de hogedruk op de banden spuiten,.... Of in geval van wel, dan van een goede afstand,... Lijkt me niet echt geschikt voor de banden. Het verschil tussen loopvlak en de wang van de band zul je toch enigsinds wel wat houden,... Onoverkomelijk omdat je het loopvlak toch niet kan insmeren.