• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bandendressing - Applicator

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.932
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansPoppen! :D

Meestal struin ik simpelweg het forum af om antwoorden te vinden als ik wat zoek, maar nu kom ik er even niet uit:

Ik zoek een goede bandendressing applicator. :D

Ik gebruikte lange tijd foam waarmee stoelen/banken/etc. worden (bij)gevuld. Had hiervan een hele plaat en sneed er regelmatig stukjes (driehoeken) van af voor allerlei dressings. Maar voor de banden vond ik het niet goed werken wanneer de banden een relief/structuur hadden.

Zo staan enkele auto's die ik regelmatig doe op Michelin-banden waarbij een groot deel van de wang allemaal ''lijntjes'' heeft. Normaliter kan je gewoon de band rond smeren en klaar, maar bij deze banden raak je alleen alles tussen de lijntjes als je meerdere keren in de lengterichting ''schrobt''.

Ik heb het idee dat ik een applicator moet gebruiken die langere vezels heeft o.i.d, zodat je overal goed tussen komt.


Waarmee doen jullie de banden? :D


PS - Dat ik vette handen krijg van de dressing is een feit en maakt me ook niks uit.
 
Mijn Pirelli Cinturato P7 banden hebben ook van die lijntjes op de wangen.
Ik breng de dressing met een Action kwast aan, beetje dressing direct op de kwast en smeren maar. Werkt prima.
 
Laatst bewerkt:
Het is maar goed dat je er de wang bij zet, anders zou ik zeggen dat je op het verkeerde vlak ligt te smeren:p
Maar zoals BZwart zegt, gewoon met een kwast insmeren, die kosten bij de Action geen drol en om vieze handen te voorkomen kun je ook even werkhandschoenen aandoen.
 
Ik gebruik die van Merguiars... en alleen om het feit dat je geen vieze handen krijgt.

Naja... ook niet onbelangrijk... je kan hem opbergen zonder dat alles vies word.
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Ik gebruik gewoon deze van Sonax, een beetje als All Purpose applicators waarvan ik 2 doosjes heb liggen geloof ik. Zijn ideaal voor van alles en nog wat, en brokkelen ook niet zo snel af!
 
Die van Meguiars is aan de grote kant. Werkt goed (Als die niet veel gebruikt is), En je krijgt geen vieze handen.
Grootste nadeel van de Meguiars is dat ie erg snel kapot gaat / afbrokkelt.

Ik heb nu in 2 jaar tijd 4 van die soft99 Applicators versleten. Die vind ik erg fijn! Ideaal bij smalle banden, en je kan er ook makkelijk de rand tussen band en velg mee insmeren.

Ook heb ik een Applicator liggen van XpressAlie. Werkt ook prima. Alleen wel snel vieze handen als je niet oplet.
Zie foto:

Ik heb nu via via een andere Applicator besteld met wat losse padjes. Ben benieuwd!


2009569325c56225fbea2d0be80f148e.jpg
 
Laatst bewerkt:
Klinkt misschien stom maar ik gebruik al jaren gewone goedkope washandjes, kom je overal mee bij. Geen gedoe met applicators etc. Handjes wassen erna klaar.
 
  • Leuk
Reactions: Iglo
Ik gebruik tot op heden nog altijd een zwart schuim. Dit is afval-verpakkingsmateriaal (van het werk). Dit is van dat gegolfd "eierdozen" materiaal maar ik gebruik gewoon de platte kant. Ik knip dit in handzame stukken (iets groter dan een schuurspons). Dit slijt vrij snel dus ik gooi deze gewoon altijd direct weg na eenmalig gebruik - heb nog een aardige voorraad liggen.
Ik heb ook van die gestreepte vlakken op de banden, maar geen last van dat ik daar slecht de dressing aan kan brengen. Wel iets minder makkelijk dan op een glad oppervlak uiteraard, maar ook niet echt lastig.

In het begin had ik altijd last van vieze handen (met name om de nagels / nagelriemen lastig schoon te krijgen). Daarom trek ik tegenwoordig standaard altijd nitril handschoenen aan om een bandendressing aan te brengen, maar ook bij veel andere detail-klusjes.
 
Ze zijn hier in de buurt te koop bij een wasstraat
Ik ken iemand, die werkt daar. En heeft m voor me mee genomen ;)
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels de zoektocht naar pads gestaakt. Met een kwast gaat het toch wel donders makkelijk. :p Je komt overal lekker tussen, geen vette handen en de kwast kan je makkelijk wegleggen in bijv. een dop van een fles/spraycan/etc.