• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bandendressing

Rutger96

Detailing rookie
3 jan 2022
3
15
Beste forummers/mede detailers,

Ik detail inmiddels al een drietal jaar. Tot nu toe heb ik altijd Meguiars bandengel gebruikt als bandendressing. Qua standtijd echt top, maar een beetje overmatige glans en ietwat ‘vettig’. Hiermee krijg je een beetje het uiterlijk van de nieuwe auto van een louche autobedrijf. Gezien mijn fles bijna op is, ben ik op zoek naar een dressing die wat beter invulling geeft aan mijn wensen: eenvoudig aan te brengen, acceptabele standtijd en satijnglans of matte look. Graag hoor ik jullie ervaringen/ aanbevelingen. Foto’s van het resultaat zijn een pré!
 
  • Leuk
Reactions: ed-oorklep
Ik ben erg te spreken over Gyeon Tire Express. Voor mij een beetje een routine om banden te dressen na elke wasbeurt. Voor wat langere standtijd zou je bv. Gyeon Tire kunnen proberen. Resultaat lijkt heel erg op Express maar gaat langer mee.

Na het schoonmaken met P&S Brake Buster droog ik de banden (zo goed als) met een bladblazer. Ik breng Tire Express dus op iets vochtige banden en veeg na ~30 minuten de banden nog na met een oude MF doek. Het resultaat is zoals hieronder, mat en zwart.

PXL_20210804_165918439.jpg
 
Ik gebruik ook Gyeon Tire Express. Zeer zuinig in gebruik zeker als de band nog licht vochtig is. 2 dotjes op een applicator is genoeg voor een hele band. Als alle 4 de banden gedaan zijn nog snel eens met de applicator over de eerste gaan en terug over de andere en laten drogen. Indien je vlugger wil vertrekken gauw met een dedicated microvezel doekje uitwrijven omdat er soms in de streepjes wat dressing blijft zitten die wat kan uitlopen. Finish is zeer mooi en niet vettig en toch niet zeer droog...juist zoals ik het wil.
 
Ik gebruik ook de Q² Tire - 400ml op de banden. Ik hou persoonlijk niet van de wetlook dus na x aantal minuten even een doek er over heen.
Het viel mij op dat ik recentelijk even langs de wasstraat was gegaan om de auto af te spoelen. Van te voren de velgen/banden ingefoamed met P&S Brake Buster waarna afspuiten met de HD. De banden zagen er bijna net zo goed uit als een grondige reiniging en dat terwijl het al een flinke tijd geleden was. Erg onder de indruk.

De applicator blijft alleen wel permanent vettig aanvoelen ondanks meedere rondes dreft en APC's :')
 
Hier ook Gyeon tire. Voordeel van deze is dat je kan kiezen: of wetlook of satijn.

Aanbrengen op droge band en niks meer aan doen = wetlook. Na 15 min even met een droge microvezeldoek nadoen = satijn finish.

Erg tevreden mee, ook ivm standtijd.
 
Zoals Hean zegt doe ik het ook. Heb nooit wat anders gebruikt, maar die behoefte heb ik ook niet.
 
Vergeet Wolfgang en Gtechniq niet. Wolfgang is helaas alweer een tijdje uitverkocht maar was in het verleden heel populair hier. Gtechniq heb ik zelf nog niet gebruikt maar daar lees ik ook lovende kritieken over.
 
Zowel Gummi als Dark Matter zijn uitstekende water gedragen dressings. Band hoeft dus niet extreem droog te zijn bij applicatie. Alles valt of staat bij reiniging vooraf.
 
@Rutger96 In dit topic heel veel soorten bandendressing met foto's.

Na vele andere gedachten kwam er een gedachte over banden dressings.
Vaak spreekt men over satin finish of high gloss finish e.d. en wil daarom hier een topic starten met foto's van banden dressing. Dat kan misschien de boel duidelijker maken voor velen. In ieder geval voor mij.

Het is niet... https://forum.carclean.com/threads/banden-dressing-show-off.17203/
 
  • Leuk
Reactions: Morpheus02007
Ik heb verschillende banden dressings (gebruikt). Enkele zijn niet verkrijgbaar bij CC en anderen weer wel.

Degenen die bij CC verkrijgbaar zijn en ik mijn ervaring over kan delen zijn:
- Auto finesse satin: prijs relatief laag, zuinig in gebruik. Ruikt subtiel en is crèmig van structuur. Is een leuke en vlotte manier om je banden van een dressing te voorzien. Eerder een satijn/matt look al kan je meer glans geven door een 2de laagje aan te brengen. Standtijd is maar een weekje of 2.
- Gtechniq T1: duurder dan ''satin'', stevige prijs vind ik zelf. Heel zuinig in gebruik, sterke solventengeur. Is een erg lopende, doorzichtige substantie. Geeft wat meer glans dan ''satin'' al vind ik dit zeker geen overdreven glans. Hetzelfde gaat hier op, door 2 lagen breng je meer glans toe. Erg vettig en plakkerig als je wat knoeit ermee. Standtijd is makkelijk het dubbele van ''satin'' (4 weken+). Deze is voor mij momenteel mijn 2de keuze dressing uit mijn assortimentje thuis.
 
Mothers FX heb ik lange tijd naar grote tevredenheid gebruikt. Mooi diepzwart, satijn tot mat. Standtijd van enkele weken, op te bouwen in laagjes.
 
Mothers FX heb ik lange tijd naar grote tevredenheid gebruikt. Mooi diepzwart, satijn tot mat. Standtijd van enkele weken, op te bouwen in laagjes.
Ik heb ook zeer lange tijd de producten van Mothers gebruikt, maar degene die ik had (was een hoge ronde fles), bestaat helaas niet meer. Dat spul bleef in mijn geval maanden zitten.
Daarom zodra die op is schakel ik over naar Nanolex Tire & Rubber Restorer. (Staat al gereed).
 
Beste Allen! Dank voor alle enthousiaste reacties, door bovenstaande heb ik gekozen om Gyeon Tyre express te bestellen. Dit weekend toegepast naar volle tevredenheid: mooie donkere look maar zonder teveel glans (P.S. Sorry voor de vieze auto ik had geen tijd om deze ook te doen.)
 

Bijlagen

  • 5F309C75-7DE2-4424-A8C6-E8A7682DF612.jpeg
    5F309C75-7DE2-4424-A8C6-E8A7682DF612.jpeg
    270,4 KB · Weergaven: 189
  • EBF55241-A137-42E1-BCE9-A95DA845B817.jpeg
    EBF55241-A137-42E1-BCE9-A95DA845B817.jpeg
    207,2 KB · Weergaven: 173