• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bankstel reinigen

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
Hallo iedereen,

Mijn topic gaat helaas niet over het detailen van een auto, maar wel over iets dat net zo belangrijk is om schoon te houden namelijk een bankstel.
Onze hond loopt met z'n vacht geregeld tegen het bankstel aan en veroorzaakt daardoor vettige en vieze vlekken.

Ik heb al verschillende dingen ondernomen:
- APC/ontvetter=gele gloed
- Stoomreiniger = waterkringen
- Extractor= te lang nat

De producten zijn altijd ingewreven met een borstel/doek en tot drogen gebracht met een föhn.
Weet iemand wat ik hier fout doe?

Thanks voor jullie komende reacties.

Wat voor bekleding betreft het?
Heb je wel goed het water opgezogen? Opmijn bankstel is het na behandelen licht vochtig en na een aantal uur echt droog.

Jowie, het is een bankstel van stof in de kleur beige.
Ik dep het bankstel droog met een doek of föhn het droog, maar blijf de gele/waterplekken houden.

Gebruik je wel de spoelfunctie van de extractor?
Dus insprayen met een apc oplossing en dan goed inborstelen.
Vervolgens met de extractor zowel schoon water opspuiten als gelijktijdig wegzuigen.
Dit eventueel een aantal keer herhalen, bij veel vervuiling en als laatste gewoon droogzuigen met de extractor.
Zijn het trouwens geen hoezen van je bankstel, of gaat het niet om de kussens?

Nou extractor kan je heel veel schoon krijgen minst als je goed doe ??

hqdefault.webp

Heb je deze al geprobeerd

101151.webp

info van Carclean.com
Meguiar's All Purpose Cleaner Plus is ideaal voor het opknappen van alle interieuroppervlakken.
De superieure niet schuimende werking verwijdert voorzichtig het vuil terwijl het unieke mengsel van weefselverzachters en optische opfrissers het uiterlijk en het gevoel van tapijt, bekleding, vinyl en zelfs leder verbeteren.
Speciaal ontwikkeld om te gebruiken in een 'extractor' (tapijt- en bekledingreiniger). Heeft een prettige sinaasappelgeur

Gr Fai

Geheel eens met Fai. Gebruik wel een krachtige extractor (met genoemd middel van Mequiar' s ) die er voor zorgt dat vrijwel al het vocht wordt verwijderd. Succes is dan absoluut het resultaat.
Groet
Jan