• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bead maker

Rytec

Detailing addict
5 feb 2021
78
60
Ik heb gisteren eens die bead maker gebruikt op mijn zwarte wagen en merkte dat ik op de motorkap van die vegen krijg, heel vreemde look maar kan het niet op foto vastleggen.
Als ik daar dan goed over wrijf krijg je het deels weg maar als ie gewoon gewassen is en hem droog zie je ze niet. Doe ik dan die spray erop krijg ik dat wel.
Als ik hem machinaal polijst met Monello finale ook niet maar van zodra ik er een wax op leg zoals de collinite ook weer een beetje maar kan dat er dan nog uitwrijven maar die spray is lastiger.
Op de rest van de wagen zo op het eerste zicht niet.
Op een andere donkere wagen ook soms last van.
Je moet dit spul toch sprayen op een microvezel doen en dan met een schone doek eroverheen?
Graag wat advies aub
 
Lastig om er iets over te zeggen, maar het lijkt erop dat er toch een soort verontreiniging op de lak zit. Ontvet je ook na het polijsten met bv Gyeon Prep of Nanolex Pre Coat Spray? Als je het niet hebt geen probleem, niet meteen gaan kopen, wellicht heb je iets anders staan wat ook voldoet. Je geeft aan dat je met Finale polijst, en heb je daarvoorvoor ook gekleid? Heb je ook een keer met een iets zwaarder middel gepolijst?
Ik zou een op klein stukje proberen: Wassen-kleien-polijsten met iets zwaarders dan finale-goed ontvetten-hierna met Beadmaker behandelen en kijken of je verschil ziet met de rest. Beadmaker op een microvezeldoek op de lak verdelen is prima, je kunt het ook rechtreeks op de lak vernevelen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Rytec
Dank je @Pter
Ik gebruik inderdaad Gyeon Prep na het polijsten om residu te verwijderen.
Ik heb vorig jaar in juli een eerst keer een grote detailing uitgevoerd op de hele wagen, helaas zonder kleien, was misschien niet zo handig van me.
Wel 3 staps gepolijst met de Monello producten en pads, eerst de Veloce compound met gele pad, daarna de Mezzo met oranje pad en daarna de Finale met witte pad. Toen gesealed met Collinite wax.
Dit jaar heb ik hem enkel nog maar één keer met de Finale gedaan en dan die Collinite erop.
Ik heb ook het idee dat er nog iets van verontreiniging op zit, het is ook enkel maar zichtbaar op de motorkap.
Maar telkens als ik hem na het polijsten wax zie je dan pas die vegen en krijg je ze bijna niet weg, was ik hem en droog ik hem dan zie je ze niet.
 
Als het weer wat beter is zal ik eens de motorkap wassen-kleien-polijsten-preppen en dan waxen met Collinite en kijken of er nog vlekken tevoorschijn komen na het waxen.
 
  • Leuk
Reactions: Pter
Ik kreeg dit bij het gebruik van teveel product. Ze geven aan om de eerste keer wat meer product te gebruiken maar dit werkte voor mezelf ook niet.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec