• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beeding en sheeting

RobertK

Detailing chief
5 jul 2021
50
85
Drenthe
Allen,

Zojuist mijn auto weer gewassen, en het viel me op dat de sheeting van het water op de motorkap wat is afgenomen. De beeding is wel nog super, aangezien het de laatste dagen hier veel heeft geregend en de druppeltjes prachtig op de auto liggen.

Mijn auto staat nu ongeveer een dikke 4 maanden in de Gyeon Cancoat. Voor dit hele proces verwijs ik jullie naar mijn intro op dit forum.

Is het misschien wijsheid om de auto even te wassen met Gyeon ReStart Wash? Deze heb ik in mijn bezit. MIsschien dat hierdoor de mooie eigenschappen van de Cancoat weer terugkomen. Op de rest van de auto is alles prima. Het dak heeft er tevens een klein beetje last van, maar ietwat minder dan de motorkap.
 
Na het wassen treedt het fenomeen oppervlaktespanning op.

"...Oppervlakteactieve stoffen zijn stoffen die de oppervlaktespanning van een vloeistof verlagen als ze erin gemengd worden. Voorbeelden zijn zeep en glansspoelmiddel in water..."

"...Bepaalde insecten maken gebruik van deze spanning om over het wateroppervlak te lopen. Indien afwasmiddel in het water wordt gemengd, verdrinkt dit insect. Verlaging van de oppervlaktespanning maakt het ook mogelijk een zeepbel te blazen die enige tijd kan blijven bestaan..."


Kort gezegd zorgt een shampoo voor een flinterdun laagje dat er dus voor zorgt dat de beading en sheeting eigenschappen tijdelijk weg zijn.

 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz