• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnen met machinaal poetsen/polijsten

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.459
193
Utrecht
Hoi allemaal,

Ik rij in een grijze Saab 9-3. Afgezien van wat diepere krassen (hij is van mijn opa geweest en die was in zijn laatste levensjaren helaas niet meer zo precies met parkeren), zitten er vooral veel kleine krasjes op door verkeerd wassen.

Ik wil de lak graag zo goed mogelijk herstellen en ik ben van plan het DAP900 Power Pack te kopen om dit te doen. Van wat ik heb gelezen lijkt me dit voldoende om in ieder geval de meeste oneffenheden uit de lak te halen.

Voordat ik hieraan begin heb ik een aantal vragen. Ik zou het namelijk heel vervelend vinden als ik meer kwaad dan goed doe.

1. Kan ik hiermee aan de slag zonder dat ik een training/clinic/cursus heb gevolgd?

2. Moet ik eerst de lakdikte meten voordat ik aan de slag ga? De auto is uit 2008 en is nog nooit gepolijst, dus ik vermoed dat er nog voldoende blanke lak op zit.

Ik ben zelf ook begonnen met de DAP zonder een clinic ofzo gevolgd te hebben.
Naar mijn mening volstaat de uitleg in het boekje dat erbij zit wel om te weten op welke manier je moet werken.
Eerst even rustig uitproberen en dan merk je uiteindelijk zelf wel hoe het 't beste gaat

Met een DAP hoef je niet zo zeer de lak dikte te meten... dat is meer als je gaat wetsanden of gaat polijsten met een rotary.
Als je gewoon even goed inleest en een paar filmjes kijkt zal je met de DAP weinig schade aanrichten hoor...