• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnen met machinaal poetsen

Guido

Detailing trainee
15 mrt 2010
17
47
Hallo allemaal,

Zoals de titel al aangeeft wil ik beginnen met machinaal poetsen.
Nu was ik al een aantal jaar mijn auto's met de Meguairs wash mitt en meguairs gold class shampoo of NXT.
Ook heb clay ik regelmatig met meguairs en heb ik het 3 stappen plan van meguairs.

Maar ik doe dit dus allemaal met het handje. Krijg er wel een mooi resultaat mee, maar ik wil nu toch een stap maken met de machine.
Dit omdat ik ook de swirls uit me lak wil hebben en het leuk vind om ook andere auto's te gaan poetsen.

Ik heb een BMW E36 coupe uit 1997 de kleur is Avus blauw. (wellicht dat dit ook nog van belang is voor de poetsspullen)
Foto:
8-1.jpg


Wat ik tot nu toe in mijn winkelmandje heb:

Aantal Art Nr. Omschrijving Prijs Totaal
100951 3M - 3434 afplaktape - 25mm breed € 3,99 € 7,98
101833 CarPro - Iron.X Cleaner - 500ml € 14,99 € 14,99
101650 Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator € 3,49 € 3,49
100581 Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm € 15,99 € 15,99
101595 Polishing Power - DAP500 V2 Raffini Starterspakket € 187,50 € 187,50
100712 Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml € 15,99 € 15,99
101030 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm € 5,99 € 5,99
101025 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm € 5,99 € 5,99
100904 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm € 5,99 € 5,99
101018 Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml € 16,99 € 16,99
100907 Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm € 13,99 € 13,99


Wat ik al heb:

Meguairs Gold class shampoo
Clay kitt - Wil gaan sprayen met PB Spray and wipe
Diverse microvezel doeken van Meguairs en PB
En wat vloeibare waxen, GOLDclass, NXT en Step 3 Meguaris.

Heb ik hier voldoende aan om me auto in een mooie staat te krijgen ?
 
Ik zou nog Pb black hole erbij pakken, dat is een glaze [ olieën die de lak voeden] die donkere lakken weer leven in blaast, je moet natuurlijk altijd een goede basis hebben want anders helpt het niks.
 
Oke! Zet ik die er ook nog even bij.

Waar ik wel aan zit te denken, is het niet verstandiger om de starterskit met PB te bestellen ?
Of raden jullie Monello aan ?
 
OK duidelijk!

Ik zal over een tijdje ook nog wel wat PB bestellen aangezien ik ook wat andere auto's wil gaan doen.
Ik heb ook nog een nissan Micra staan van 1990 en die heeft volgens mij een zachtere lak.
 
Monello is ook prima geschikt voor zachte lakken, dus in principe kun je die ook daarvoor gebruiken. Een voordeel van PB t.o.v. Monello is dat je PB in de volle zon kunt gebruiken.
 
Dan is misschien PB sowieso een betere keus aangezien ik buiten werk.. En dus wel eens in de zon kan staan.
Ga ik daar ook mee uit de voeten kunnen op de BMW ?
 
Ik zou toch voor de Monello (a.k.a. Menzerna) gaan aangezien deze specifiek gericht is op de Duitse (VAG) lakken.

Probeer te detailen in de schaduw indien mogelijk. Op zich is de zon niet echt een probleem, als het maar niet bloedjeheet wordt.
Met heet bedoel ik dus dat de lak heet is zoals te zien op onderstaand plaatje.

Overdag, rond het middaguur. Thermometer slechts 2 seconden gericht op de lak

28062010469.jpg
 
Duidelijk! Ga ik voor monello!
Ik probeer ook altijd te werken in de schaduw!
Ga natuurlijk niet staan polijsten met 30 graden in de knallende zon!

Bedankt voor de hulp! Ik ga is een mooie bestelling plaatsen :).
 
Hallo,
Ziet er een aardige bestelling uit,zeker voor de monello gaan,heb dit ook besteld en heb ook geen overdekte ,,werkplaats,,.:D

Bij mijn volgende show-off ga ik voor deze versie:
1 : wassen (mothers of pb shampoo)
2 : kleien, kleiset mothers ,maar intussen een concentraatje in de sprayers!!(blokjes in 2 knippen,de originele lube van de mothers kleiset verdunnen met kalkvrij water1/1 ,anders kom je niet toe voor 1 auto)
3 : polish (monello finale of eerst de mezzo indien nodig en dan de finale)(bij nieuwe auto is enkel met prof.polish van pb voldoende)
4 : black hole
5 : jet seal
6 : carnubawax(natty's)

Veel show-offs ,,lezen,, en je weet direct wat je nog mist in je collectie!

MVG Danny