• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnende poetser // 1e bestelling CC //

Mattao

Detailing trainee
18 jul 2018
17
25
010
Hoi allemaal, ben al een tijdje niet geweest op deze forum, waardoor mijn inloggevens vervallen waren.

Sinds kort een andere autotje gekocht, en deze wil ik met behulp van een ervaren hobby detailer poetsen.

Gaat om Passat B8, Night Blue Metallic, met de kleur St Tropez als bekleding.


In de auto heeft er een hond gezeten / meegreden, kofferbak, heb zoveel mogelijk geprobeerd de haren te verwijderen, maar niet alles, ook is me dochtertje allergies ervoor, dus we kunnen nog geen lange ritten maken :-(


Bedoeling is om hem 1 keer goed te poetsen, polijsten, voeden, bekleding goed te reiningen, en dan wil ik het zelf bijhouden.

Bekleding is half leer, half alcantara.
 

Bijlagen

  • IMG-20180628-WA0018.jpg
    IMG-20180628-WA0018.jpg
    254,7 KB · Weergaven: 227
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: RoyR en AppieHeijn
Welkom!
Misschien effe vertellen waar je woont.
Ook als je niemand vindt zul je hier zeker geholpen worden wanneer je specifieke vragen hebt.

Succes met je nieuwe wagen.
 
  • Leuk
Reactions: Mattao
Welkom!
Misschien effe vertellen waar je woont.
Ook als je niemand vindt zul je hier zeker geholpen worden wanneer je specifieke vragen hebt.

Succes met je nieuwe wagen.

Dit bewijst weer dat mannen niet 2 dingen tegelijkertijd kunnen, hahah

Omgeving Rotterdam!
 
Hondenhaar een regelrechte ramp wanneer deze haren als het ware geweven zitten in auto bekleding.

Weet niet of een detailer hier een gouden truck voor heeft, denk dat iedereen er flink moeite in moet steken.

Kleding borstel/stofzuigen en friemelen en blijven gaan.

Weet niet wat exact de allergie veroorzaakt in de haren maar een nat en droogreiniger valt te proberen.
Extractor spuit water ( plus juiste zeep) en zuigt dat ook op.
 
  • Leuk
Reactions: Mattao
Hondenhaar een regelrechte ramp wanneer deze haren als het ware geweven zitten in auto bekleding.

Weet niet of een detailer hier een gouden truck voor heeft, denk dat iedereen er flink moeite in moet steken.

Kleding borstel/stofzuigen en friemelen en blijven gaan.

Weet niet wat exact de allergie veroorzaakt in de haren maar een nat en droogreiniger valt te proberen.
Extractor spuit water ( plus juiste zeep) en zuigt dat ook op.


Thanks.... helaas ben ik niet in bezit van een Extractor....

Vandaar mijn vraag om hulp
 
Ik helaas ook niet, anders zou ik graag helpen.
Wanneer ik er zelf een nodig heb huur ik er een een paar uur, bedrag voor uur of 4 *dagdeel , praten over paar 10tjes bij de grote busbedrijven/bouwmarkten.

Pak gelijk trap, kleed thuis of wat dan ook mee.
 
  • Leuk
Reactions: Mattao
Verschillende opties:
1. Rubberen handschoenen. De soort dat je gebruikt om de afwas te doen. Als het hondenhaar nog moeilijk te verwijderen is, handschoenen nat maken. (Blijft het haar plakken)
2. Lintroller. Eentje wat je gebruikt om haartjes van je kleding af te borstelen.
3. Puimsteen. Verzamelt de haartjes zodat je ze kan oppakken.
Voorbeeld puimsteen: https://www.google.com/search?q=pui...AUICSgB&biw=768&bih=1024#imgrc=XPj3MQNljS8kgM:
 
Ik helaas ook niet, anders zou ik graag helpen.
Wanneer ik er zelf een nodig heb huur ik er een een paar uur, bedrag voor uur of 4 *dagdeel , praten over paar 10tjes bij de grote busbedrijven/bouwmarkten.

Pak gelijk trap, kleed thuis of wat dan ook mee.
Top bedankt
 
Verschillende opties:
1. Rubberen handschoenen. De soort dat je gebruikt om de afwas te doen. Als het hondenhaar nog moeilijk te verwijderen is, handschoenen nat maken. (Blijft het haar plakken)
2. Lintroller. Eentje wat je gebruikt om haartjes van je kleding af te borstelen.
3. Puimsteen. Verzamelt de haartjes zodat je ze kan oppakken.
Voorbeeld puimsteen: https://www.google.com/search?q=pui...AUICSgB&biw=768&bih=1024#imgrc=XPj3MQNljS8kgM:

zeker bruikbare tips
 
Lintroller dat was de benaming, je hebt ze ook met soort van fluweel kussentje.
1 kant op vegen is van stof verwijderen, andere kant op vegen op je hand kun je vuil van borstel verwijderen.
 
  • Leuk
Reactions: Mattao
Hondenhaar een regelrechte ramp wanneer deze haren als het ware geweven zitten in auto bekleding.

Weet niet of een detailer hier een gouden truck voor heeft, denk dat iedereen er flink moeite in moet steken.

Kleding borstel/stofzuigen en friemelen en blijven gaan.

Weet niet wat exact de allergie veroorzaakt in de haren maar een nat en droogreiniger valt te proberen.
Extractor spuit water ( plus juiste zeep) en zuigt dat ook op.
Zag laatst op internet een soort borstel voorbij komen voor op de stofzuiger. Geen idee of dat wat is. Gelukkig heb ik het zelf niet nodig
 
  • Leuk
Reactions: Mattao
Welkom.
Voor de hondenharen; bovenstaande tips +1. Puimsteen schijnt goed te werken.
Zelf gebruik ik de kleine stofzuigermond (zie foto als voorbeeld) of een staalborstel. Staalborstel rustig gebruiken en niet mee gaan harken, dan maak je de boel gauw kapot.
7ce9396a9e989cfa9358a6bb5197948b.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Mattao
Beste @Mattao

Mijn vriendin is bijna uitgerekend dus een paar dagen in auto's steken gaat hem niet worden, anders had ik wel ergens kunnen helpen.

Wil je als hulp een full detail plus de detailer zijn materialen en producten gebruiken?
 
  • Leuk
Reactions: Mattao
Wat leuk, bijna papa dus...

Ik kan beide kanten op, moet ook nog een hoop aanschaffen, en hier en daar op het forum gelezen, maar het probleem is, heb geen ruimte.

dus ja, wel vaker wassen etc, heb zelf dodo juice shampoo en als die een full detail gehad heeft is het makkelijker met de hand bij te houden denk ik
Kan ik hem ook met de hand poetsen, of desnoods op de parkeerplaats van het werk met een dap
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!