• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnende verslaving? Edwin

edwin1103

Detailing rookie
10 aug 2009
9
0
Hallo allemaal,

Ook ik ben nieuw hier. Poosje geleden via Google bij Carclean terecht gekomen en inmiddels het forum al aardig doorgespit. Een aantal jaren geleden nog als zaterdag en vakantiekracht bij een Peugeot dealer veel auto's onderhanden genomen, hoewel dat wel iets beter kon, gezien het forum. Maar je bent nooit te oud om te leren $$).

Wat het vervoer betreft, mij vrouw rijdt een metallic zwarte Golf IV, die af en toe met een spons maar meestal door de wasstraat onderhanden is genomen :-" . Zelf rijd ik in een Daihatsu Cuore, donkerblauw metallic uit 2000. Een heerlijk klein en zuinig karretje.

Een poosje terug wat was en klei spullen besteld maar ben nu aan het kijken naar een mooi poetspakketje.

Na veel handleidingen en andere topics te hebben gelezen denk ik dat ik ga voor de Poorboys serie. Ben alleen nog aan het twijfelen over de DAP500.

Ivm gezinsuitbreiding gaan we binnenkort de golf inruilen voor wat groters (MPV), dus als ik een beetje m'n best erop doe verdien ik mijn poetsinvestering misschien wel terug.

De VAG lakken staan erom bekend hard te zijn, maar heeft iemand ervaring met Daihatsu lakken?

Mijn wens:

DAP - DAP500 V2 CCS Starterspakket
Poorboys World - Black Hole - 473ml
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml
Verder doeken, LC handpads.

Zou je na de SSR1 nog finishen met een polish, bijv van Poorboys of Monello Finale

Alleen van het lezen al en de foto's hier op het forum begint het al te kriebelen...
 
Welkom! Alleen al om het gemak van DAP zou ik er voor kiezen. Helemaal als de auto's groter worden: doorgaans beter resultaat, sneller en vooral veel gemakkelijker! :)
 
vrolijk dappen!

na ssr1 op de dap en zwarte pad hoef je echt niet af te bouwen, je finish moet dan prima zijn en klaar voor een glaze,
daarna eventueel een sealant, gevolgd door een wax

voor de golf zou ik lekker het raffini pakket nemen!
op 1 of andere manier doen de monello's het beter op de vag lakken dan poorboys.

nadeel is dat monello in d schaduw gebruikt moet worden, en niet in de volle zon.
de ssr's kunnen wel in de volle zon!
 
Dank voor de tips.

Die DAP wordt em denk ik wel. Ik heb ook na zitten denken over het raffini pakket, alleen met name het gebruik in de zon bij de ssr's vind ik wel prettig. Ik moet dan echt wachten op een zonloze dag om monello te gebruiken.

De Golf wordt binnenkort toch ingeruild, ik maak em mooi om er nog even zelf van te genieten en de inruilwaarde een beetje op te krikken. We zijn aan het rondkijken voor een Grand Scenic en op de franse lakken werkt de ssr erg goed volgens mij (en het forum als ik het goed gelezen heb)
 
probleem is dat er weinig te testspotten valt als je geen middelen heb...

testspot is inderdaad prima, maar ssr1 of ssr2.5 ... lijkt mij vrij snel duidelijk wanneer je welke pakt..

ssr's komen altijd nog van pas! neem de ssr set, en kan je later mooi de monello's los bestelllen (ppsst... zijn nu erg in de aanbieding, en heb je ze meteen alle 4 voor 44 euro!)