• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnende vraag rode LC pad...

Steven

Detailing rookie
23 apr 2009
79
0
Beste vrienden,

Ik ben de man van de topic "auto volledige beurt geven"...
Ben echt een volledig beginnende detailer...
Heb geen machine maar moet alles met de hand doen...

Pas kocht ik de rode Pad van Lake Country...

https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/Red_UltraSoft_Finishing_CCS_Round_Foam_Hand_Applicator_78-14x45RD_101351

Toen ik de bestelling kreeg, merkte ik dat er langs de ene kant gaatjes zaten en aan de andere kant niet. Nu is mijn 'domme' vraag welke kant ik moet gebruiken...

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Groeten,
Steven
 
Bedankt voor het snelle antwoord!

Ik ga de rode pad gebruiken voor de Collinite's 845 Insulator wax... Raadgevingen, opmerkingen?

Groeten,
Steven
 
Zal het dun aanbrengen...

Maar toch is het voor een beginner erg moeilijk om te weten wat 'dun' is...
Enige raadgevingen of vergelijkingen?
 
Ik heb eens ergens hier gelezen, het is goed als je denkt dat je te weinig hebt aangebracht........dus dun, dun, dunner, dunner;)
 
Als je zelf denkt dat het te weinig is dan is het goed zeggen ze wel eens. Laat de wax opdrogen tot een lichte waas en poets hem uit. Wacht nu nog een klein halfuurtje en breng dan nog een zelfde dun laagje aan. Even laten drogen en afnemen met een MF doek.
 
Er zijn waxen die perfect in de zon gebruikt kunnen worden. Denk bijvoorbeeld aan de voortreffelijke waxen van Poorboys World, de Natty's Red, Blue en normale natty's.

Let wel op met de Collinite dat in dit produkt chemische (petroleumdestillaat) ingredienten zitten, deze zullen sneller verdampen op heet plaatwerk.

Liefst in de schaduw, indien niet mogelijk, wachten tot de zon onder is. Zo snel wordt het nu niet meer donker, dus dat zou wel moeten lukken.

Succes.
 
En niet vergeten na gebruik direkt goed schoonmaken, als je het vergeet blijft er
over een paar weken weinig van pad over.
 
Als vervolg op Patricks advies (dun dun dun dun :! ): liever 2 hele dunne laagjes dan een dikkere. Eigenlijk geldt dit voor alle waxen.
 
euh, niet te dik smeren he?!

Veel minder in je gedachten, en daarvan de helft op je lak smeren...

Oja, de pad direct heel goed uitwassen met bv Dreft/Dasty/etc anders vreet de Collinite je pad op in 2 weken tijd...