• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(beginners) collectie van Timmers522

Timmers522

Detailing addict
Tester of Bling
11 sep 2017
144
55
31
Ik zal mijn beginnende collectie eens laten zien:)

Wassen
wassen.jpg

Chemical Guys Honeydew Snow Foam
Poorboy's World Super Slick & Wax
Poorboy's World Chenille Wash Mitt
Heavy Duty foamlans LS3a
Goedkope washmitt voor velgen
2 emmers

Kleien
kleien.jpg

Poorboy's World Poly Elastic Clay
Chemical Guys Clay Luber

Polijsten
polijsten.jpg

DAP500 V3
1x Monello 5,5" Yellow Cutting Pad
1x Monello 5,5" Orange Light Cutting Pad
1x Monello 5,5" White Polishing Pad
1x Monello 5,5" Black Finessing Pad
Monello Raffini Veloce
Monello Raffini Mezzo
Monello Raffini Finale
Poorboy's World Proffesional Polish

Sealant
sealant.jpg

Poorboy's World EX Sealant with Carnuba

Ramen
glas.jpg

Chemical Guys Signature Series Glass Cleaner

Drogen
drogen.jpg

Monello Senza Aqua drying towel 70x80cm
Monello Senza Aqua piazza drying towel 45x45cm

Doeken
doeken.jpg

2x Poorboy's World Mega Plush
3x Monello Peluche Verde
1x Monello Piccolo Nero
1x Chemical Guys Soft waffle weave
aantal goedkope MF doeken

Overige
karcher.jpg

overige.jpg

Kärcher K3 hogedruk
Poorboy's World Typhoon Microfiber Cleaner
Poorboy's World Tornado Pad Cleaner



Zo dit is zo ongeveer mijn collectie tot nu toe. Ik zou ook graag tips krijgen wat logisch is nu eerst aan te schaffen.

Martijn
 
Mooie beginnende collectie!
Misschien een aantal extra pads zodat je lekker door kan gaan voordat je ze uit moet wassen;)
 
Kwa pads wil ik eigenlijk eerst een setje kleinere pads, en wegens beperkt budget eerst "noodzakelijke dingen" zegmaar :D
 
Heb je lichtmetalen velgen? Dan vind ik een velgenborstel om het velgbed schoon te maken een must.
 
Heb je lichtmetalen velgen? Dan vind ik een velgenborstel om het velgbed schoon te maken een must.
Mischien Gyeon Prep of Nanolex Ex, bandendressing, velgenreiniger+borstel, kunststofdressing.
Velgenborstel gaat op de lijst. Gyeon Prep/Nanolex Ex staat op de lijst (vorige keer moeten lenen, dat is ook niks). Bandendressing ga ik naar kijken en monello non-ferro staat ook al op de lijst.

Goed begin al hoor :)
+1 voor bovenstaande reacties (wielen, banden) en ik zie niet echt iets voor het interieur? Wat meer doeken is ook altijd handig.
Eerlijk gezegd heb ik me nog nooit bezig gehouden met het inerieur (op stofzuigen na) :tired_face: Wat voor spullen raad je me aan voor interieurs?
 
Als de buitenkant er spik en span uitziet dan kan de binnenkant natuurlijk niet achter blijven.
Een stofzuiger is niet onbelangrijk, da's een goed begin ;)
Algemeen wordt er veelal een APC in een "slappe" verdunning (bijv. 1:20) gebruikt voor het dashboard e.d. maar er zijn ook wel specifieke interieur cleaners zoals bijv. Nanolex Interior Cleaner. Voorzichtig inwerken met een detailkwast (of goedkoop verfkwastje). Navegen met een MF doek.
In het geval van APC daarna een kunststof dressing aanbrengen om te voeden, bijv. Poorboy's World Natural Look. De Nanolex is dan, meen ik, weer een cleaner plus dressing in een.
Verder hangt het er ook een beetje vanaf wat je in het interieur aantreft - stof, leer...
 
Duidelijk, die moet er dus komen! Met wat sprayflessen voor verschillende verhoudingen :)
 
Man, niet gedacht dat alleen het kopen van detail spullen al zo'n verslaving kan zijn... De laatste tijd wat bestellinkjes bij CC gedaan en via leden hier wat spullen overgenomen.

Eerst maar met de laatste aankoop beginnen, de black friday sale. 2 fatsoenlijke emmers met gridguards, de monello non-ferro combi bundel, nieuwe PB typhoon microfiber cleaner en Super slick & wax, beide grootverpakking want "anders is het zo snel op", en Monello Artico magico snow foam.
blackfriday.jpg


Daarnaast een aantal producten eerder van CC gekocht of via mensen hier en op facebook.
GC Fabric guard en Fabric clean, PB spray and wipe en meteen maar een grote fles erbij, Bilberry wheelcleaner 1:4, APC 1:4 en 1:10, PB natty's paste wax, PB natural look, DJ born to be mild, SurfCity tire gel, Gyeon prep en monello dolce verde clay.
update.jpg


Verder niet op de foto:
Velgbed borstel,
4" pads, extra 5,5" pads en handpads
Nog wat extra doeken

Geloof dat dat het wel weer even was voor nu, maar heb zo'n vermoeden dat het hier niet bij blijft :p