• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnersadvies zilvergrijze Opel Vectra C

Needenaar25

Detailing trainee
1 mei 2014
1
22
Hallo allen!

Ik ben sinds kort in het bezig van een Opel Vectra C, en wil graag wat leren over detailling, zeker machinaal.

Ik heb dus totaal geen voorkennis in detailling, op de twee-emmer methode na.

Naar mijn weten is de auto ook nooit grondig gedetailled, heeft alleen maar een wasstraat gezien en zit vol met swirls.
Een machine hoef ik niet meer aan te schaffen, die heeft de buurvrouw (oud vrouwtje) blijkbaar maar gebruikt m niet.

Verder heb ik nog helemaal niks, ook geen pads voor de machine, die is buuf kwijt.

Wat raden jullie mij aan? Als iemand mij zou kunnen helpen om van A tot Z alle producten op rij te zetten zou ik die gene erg dankbaar zijn!

groeten
Maarten
 
Ik zou beginnen met de stappenplannen handmatig + machinaal eens goed door te gaan lezen. Verder vermoed ik dat de machine waar je het over hebt er eentje is van een paar euro van de Lidl of zo en daar heb je totaal niets aan.

In het te koop gedeelte staat nu een dap 500 met pads te koop - misschien iets voor je.
 
Wat Inge zegt. Van start met lezen in het stappenplan handmatig en machinaal. Klik Youtube open en zoek naar wat filmpjes betreffende detailing. Er zijn voldoende. Waar het om gaat in het kort is: wassen, kleien, polijsten, glaze aanbrengen (optioneel) beschermen met wax/sealant/coating. Daarna "kleine zaken" als kunststof, banden, velgen, uitlaatsierstuk, ramen etc. Ga van start met lezen. Wat voor poetsmachine is het van je buurvrouw? Zelf heb ik ooit eens zo'n apparaat van een bouwmarkt gehad. Vergeleken met de DAP900 die ik nu heb is het echt een slecht apparaat.
 
Daarmee kom je inderdaad heel ver, en dan kan je ook nog op het forum zoeken naar extra informatie. Zoals IbizaSigno ook al een beetje aangeeft, het is wel van belang wat voor apparaat het is. Zo'n goedkope machine van de bouwmarkt zal waarschijnlijk niet zo fijn werken, en het resultaat kan ook minder zijn. Ook kan het zijn dat het een zogenaamde rotary is, dan moet je helemaal uitkijken, omdat je risico loopt op blijvende schade en een mooi eindresultaat zeker voor een beginner zo goed als onmogelijk is.

Als je het detailen leuk vindt dan is de DAP900 naar mijn mening zeker de investering waard :ja.