• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnerspakket

VulcanRaven

Detailing rookie
17 mei 2011
3
0
Beste detailers,

Ik heb een Rode Seat Cordoba uit '99 die op wat kleine krasjes na nog zeer goed in de lak zit. Nu wil ik dit ook graag zou houden natuurlijk :)

Daarom wil ik binnenkort een pakket samenstellen om mijn auto perfect mee te onderhouden. Ik heb het stappenplan doorgelopen dat op dit forum staat
en was eigenlijk al vanplan om voor de spullen van Mothers te gaan. Deze spreken me het meeste aan en de prijs is ook prima. Nu zag ik dat er een kant-en-klare
set te koop is waar alle spullen in zitten die worden aangeraden behalve alle doeken. Ik heb het over deze: Mothers Wax - Ultimate Wax System

Nu is mijn vraag, welke doeken zou ik er nog bij moeten kopen? Bij de set zit er een + 2 pads en bij de klay-kit zit ook een doek neem ik aan?

Met het oog op het budget vroeg ik me af of de doeken van de Action werkelijk zo slecht zijn? Ik heb hier in het verleden een paar aangeschaft (microvezel).

Ik heb nog twee microvezel handschoenen van het merk Sorbo. Is het aan te raden deze te blijven gebruiken? Of zijn deze dusdanig slecht dat ze vervangen moeten worden?

Alvast bedankt voor de hulp! :)^

Mvg,

VulcanRaven
 
Ik zou gaan voor de Deluxe Mega ( Mega ) Towel van Poorboys World voor afname van het polijstmiddel en de Dodo Juice Fantastic Fur voor afname van de wax.
Er is niks mis met de doeken van de Action maar dan wel voor hetgeen ze meer bedoeld zijn: de vuile/vieze plekken waarbij het niet geeft dat je de doek 'om zeep' helpt.
De goede doeken was je en gebruik je gewoon uiteraard weer, die van de Action of weggooien of apart bewaren voor wederom de vuile klussen ( onder de motorkap / wielkasten / scharnierpunten etc )
Waarom dit verschil: de goede doeken gaan niet pluizen en ook niet krassen !
 
Bedankt voor de reacties. Momenteel heb ik deze combinatie op het oog. Ik heb zelf nog 2 microvezel handschoenen van Sorbo. Dat lijkt me toch geen slecht merk ofwel?

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de onderkant / vuile klussen niet, maar ik geef je het advies om een extra investering te doen in een echt goede washmitt ( de Meg's bevalt iedereen en heeft geen 'gebruiksaanwijzing' zoals bv een wookie )
 
Ik was m'n goeie doeken altijd zorgvuldig en pleur de andere goedkope vieze doeken in een emmer met wat dreft en laat het een nachtje staan