• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnersset voor VW Golf VI 2012

Lennertt

Detailing rookie
24 aug 2015
6
0
Ik ben nieuw in deze wereld. Aan het begin van de winter zou ik een DAP900 willen aanschaffen, om de swirls en lichte krassen te verwijderen en de wagen winterklaar te maken.

Ik wil nu al een bestelling plaatsen, om de kosten niet allemaal ineens te doen. Ik wil dit nu dus handmatig gebruiken, maar de producten in de nabije toekomst ook machinaal gebruiken.

Ik heb een zwarte VW Golf VI van 2012.


Deze stappen heb ik samengesteld na wat lezen op het forum, ik heb er ook nog wat vragen bij die ik er tussen zet:


1. WASSEN
Wassen met DJ MTBW shampoo in combinatie met de Monello Washmit, een maatbeker voor de shampoo te meten en 1 Grit guard met emmer. (In die toekomst koop ik een 2de Grit Guard emmer, voorlopig gaat een gewone emmer voor de shampoo moeten voldoen.)

2. KLEIEN
Hiervoor wil ik de Mothers Wax Kit gebruiken. Hier zit detailspray en een MF doek voor de klei af te nemen in.
EDIT: geen kit meer, maar aparte klei omdat ik de spray&wipe ook al koop.

3. DROGEN
De wagen na het kleien afspuiten met de tuinslang en drogen met de Monello Senza Aqua.
EDIT: De 3 kleine doeken van Senza i.p.v. de grote.

4. CLEANER