• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Hey Egbert,

Ik denk dat je wel mag aannemen dat shampoos van wasstraten/boxen behoorlijk pittig zijn. Dit zal je WaxOyl, wat overigens een sealant is, niet leuk gaan vinden. Osmose-water zal minder mineralen bevatten.

De shampoo ken ik persoonlijk niet en heb er ook nog nooit van gehoord. Dus, ik zocht hem even op via Google; GlansProtector Totaal.  Eerlijk gezegd vind ik de omschrijving nogal overdreven. ''Coating'', ''Blijft maandenlang zitten'', etc. Volgens mij is het een normale pH-neutrale shampoo is met toevoegingen, dus veilig voor je bestaande bescherming e voegt wat toe.

Gyeon Smoothie;   Hoor ik goede berichten over. Prima washandschoen die ook geschikt is voor de gevoelige lakken.

Gyeon Silk Dryer;   Ok hier goede berichten over en mijn persoonlijke ervaring is ook goed.

Monello Non-Ferro;   Uitstekende ijzerverwijderaar met als bonus een goede reinigende functie. Veel gebruikte keuze en ook hier heb ik goede ervaringen mee.

De Collinite 845 is een goede vloeibare wax met een eveneens goede prijs-kwaliteitverhouding. Aanbrengen met de gekozen handpad kan prima en afnemen met een veelgebruikte MF-doek.

(Ik denk persoonlijk dat de WaxOyl niet al te lang mee zal gaan. Althans, niet zolang als de ''garantie'' die word gegeven. De WaxOyl is een prima sealant, maar heeft het moeten afleggen in een test met een, in verhouding véél goedkopere, andere sealant. Het befaamde ''Lakpantser'' is volstrekt overdreven. Met de bovenstaande Collinite 845 zit je goed voor wanneer je WaxOyl het heeft begeven. Wanneer je zelf en bescherming aan wilt gaan brengen, raad ik je aan om een goede voorbereiding te treffen. Hierover kan je enorm veel lezen in de StappenPlannen)

Wat ik je kan aanraden, als je inderdaad gewoon het exterieur wilt bijhouden, is om het 2-emmer-systeem aan te houden. (Ik denk dat als je 2 dagen op het forum rond heb gelezen, dat je wel weet wat dit is.)

Wat ik dus nog zou aanraden is 2 Grit Guard-emmers + 1/2 Grit Guards. Wil je dit systeem nog beter uitvoeren, dan raad ik ook een tweede washandschoen aan om de lagere/viezere delen apart te doen met deze tweede handschoen.

Greetz