• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Begonnen als een kleine collectie...

Citroën DS

Detailing addict
27 mei 2008
119
62
Hallo,
Ondanks het feit dat ik hier alleen nog maar uitgebreide collecties heb gezien, ben ik niet te beroerd mijn kleine collectie te laten zien.

Zelfde Ikea bak als Tim in zijn magazijn heeft staan.$$)

2 emmers
2 oude sponzen voor de velgen, sluitkanten van de deuren, onder de motorkap, ...
Gold Class shampoo
Valma washandschoen
Paint Cleaner
Polish
Wax
Trim detailer
2 stappen voor leer
all metal polish
Brasso polierwatten (voor kleine hoekjes en kantjes, je trekt er gewoon een plukje uit)
4x Mothers pads
6x Meguiars pads (waarvan 2 nog nieuw)
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

afplakband

borsteltje Meguiars
harde kunststof borstels (voor onder de kap)
Wibra tandenborstels


spuitbus voor de banden van Turtle (niet op de foto)
Restje Dasty, wordt niet vervangen want het is dermatologisch rampgebied. Heb nu:
spuitbus met super degreaser (beide niet op de foto)
1 edgeless wipe microvezeldoek
6 Wibra doeken en 3 kleine doekjes, herkomst onbekend maar het is zeker geen goede kwaliteit.

Deze zijn dringend te vervangen, zie mijn andere topic.


uitbreidingsplannen? Ja, maar beperkt:
All purpose cleaner in een kleine fles
Heel misschien iets voor de ruiten, hoewel ik onze Instanet prima vind. De lege bussen zijn ook prima om als spuitfles te dienen, zeker die met een roostertje waarmee je schuimvlokken kan spuiten.
DOEKEN!! (zie mijn andere topic)
iets voor de banden als de Turtle spuitbus leeg is
Gold Class wax als stap 3 leeg is
iets beters voor het leer als deze bussen leeg zijn, ik ben er niet wild van.

En niets voor tapijt en zetels?
Neen, in mijn DS kan je zowat alles afwassen met een licht sopje (HG rood voor afwasbare kunststoffen, later misschien APC): skai zetels, linoleum op de dorpels, alleen de matjes heb ik geshampooreld en ze zijn na 34 jaar nog bijna nieuw.
Het dashboard reinig ik meestal met de vochtige doeken waarmee ik de wagen heb afgedroogd, zonder reinigingsmiddel. Vind ik prima, als het glanst is het zo nep, zeker in zo'n oude wagen.

Zo, nog enkele goede doeken en ik heb alles om mijn wagen van onder tot boven te verzorgen.


Groetjes,

Gauthier
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@tangerine mm: Ja, ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat iedereen klein(er) is begonnen.
Citroën DS zei:
Maar als je ziet wat sommigen hier in huis hebben...
Haha, wacht maar...ik spreek je over een tijdje wel weerw^^w

Gr. Rudi
 
Nette collectie hoor! Lijkt verdacht veel op mijn collectie...:D ...Ook 1 doos vol...En ik ben ook een beginner...:)

Ik wil alleen nog wat pads en doeken hebben....en natty's en... en....naja...;)
 
Als je eenmaal bezig bent groeit die collectie af en toe harder dan je bankrekening en/of vrouw zou willen:d :d

Gr. Bas
 
Hoezo kleine collectie!?

Je bent aardig vertegenwoordigd om je auto een lekkere schoonmaak beurt te geven.

:)^
Joost
 
En wat ik niet heb vermeld (dit is meer restauratie-dan detailing materiaal) is mijn polijstkitje: 3 lappenschijven, 3 polijstpasta's in blok.
Daarmee kan je allerlei metalen tot hoogglans polijsten, net alsof ze pas zijn verchroomd.

Ik moet er mij alleen nog eens goed in verdiepen om inox te polijsten. Ik heb al compleet doffe, gekraste en geoxydeerde aluminium sierlijsten tot hoogglans gepolijst maar nog maar een heel klein stukje inox. Was wel heel mooi, maar duurt natuurlijk veel langer om hoogglans zonder krassen te krijgen. Alu is veel zachter.

http://www.matthys.net/nederlands/ezshop/ezfind/NL_article_detail.asp?EzShopCode=5371751025088502352&EzShopAccount=&Article=8100%2DKP&EzShopStartPosition=0&EzShopTarget=3&EzShopCategory=0&EzShopType=0&EzShopScope=10&MasterCat=97

Verzendkosten zijn hoog vind ik, maar ik woon op 10 minuten rijden van die zaak. Kost dan 45 euro BTW inbegrepen, met doorn voor de boormachine.

Ik ga weldra eens een inox wieldeksel onder handen nemen om te zien wat het geeft. Ik verwacht er wel veel van, maar ik ben bang dat ik niet in alle hoekjes kom. Gelukkig zijn de meeste krasjes op de grote, goed te bereiken oppervlakken.
 
Zo, de microvezeldoeken zijn ook gearriveerd!

Poorboys:
waffle weave
work towel
mega plush
deluxe mega

Cobra:
indigo uitpoetsdoek
deluxe JR
Super plush
all purpose doek

En een fles Poorboys natural voor mijn skaï interieur.


Ik zou zeggen dat mijn collectie nu compleet is, alhoewel jullie zeker zullen zeggen dat dat nooit zo is.

Voorlopig ben ik wel even zoet en kunnen de Wibra doeken voor de vieze klussen dienen.
 
Oh, jij bent degene die de Cobra Indigo heeft weggekaapt. ;) Wilde ik ook bestellen maar hij staat op 'niet voorradig'...

Prima collectie hoor, en ik denk dat ik ook maar eens naar Ikea ga... Handige oplossing!
 
Er bestaan 'trays" die in die hoge bakken passen maar daar blijf je beter van af. Bij het minste of geringste van belasting plooien ze aan de zijkant en zakken ze dieper in de bak dan voorzien. Goed voor lichte spullen, want het is alles behalve solide. De bakken zelf zijn prima.


Voor op-, aan-, of bemerkingen over de doeken verwijs ik u graag naar mijn topic 'doeken, welke te kiezen' bij "wassen en drogen".
 
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Dit is het resultaat van een kleine herschikking: nu al ruim anderhalve bak. Voorlopig komt er niets meer bij, ik zou niet weten wat.

Gauthier
 
Netjes opgeruimd. Ik vind het ook altijd erg belangrijk om alles opgeruimd te hebben zodat je alles makkelijk en snel kunt pakken.

Joost
 
Citroën DS zei:
Dit is het resultaat van een kleine herschikking: nu al ruim anderhalve bak. Voorlopig komt er niets meer bij, ik zou niet weten wat.

Gauthier
Wat dacht je van UQD of Endurance High gloss tire gell ;)
 
Ik geef het een paar weken MAX, dan staat je volgende order alweer in het systeem hoor :D
Volgens mij heeft iedereen dat hier al een keer geroepen "voorlopig komt er niks meer bij" :-" :D