• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Behandeling Porsche Cayman

Vanhout

Detailing chief
4 mrt 2017
143
88
Noord-Limburg België
Mijn Porsche Cayman werd vorige week door Tembaco (Detailing Art) nog eens extra in de glans gezet !
Grondig wassen, kleien, afplakken, polijsten in 2 stappen ( resultaat 95 % van de krassen verdwenen ) , ontvetten en vervolgens coating Kamikaze Miyabi en een laagje Kamikaze ISM.
Trims behandeld met Gyeon Trims , de velgen en rode remklauwen voorzien van een laagje Gyeon Rims en de banden met Gyeon Tire.
Bedankt Jeffrey ( Tembaco )
Top job ! ! !
 

Bijlagen

  • film porsche.MOV
    2,9 MB
  • IMG_2045.jpg
    IMG_2045.jpg
    75,2 KB · Weergaven: 0
  • Porsche 3.jpg
    Porsche 3.jpg
    58,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2054.jpg
    IMG_2054.jpg
    63,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2057.jpg
    IMG_2057.jpg
    69,9 KB · Weergaven: 0
  • faeb4c38-9a72-4b34-ad7a-6b566959fd24.JPG
    faeb4c38-9a72-4b34-ad7a-6b566959fd24.JPG
    174,8 KB · Weergaven: 0
  • 53e17dce-2006-45a8-8d46-4ee0f9ef281b.JPG
    53e17dce-2006-45a8-8d46-4ee0f9ef281b.JPG
    188,8 KB · Weergaven: 0
Ben hier inderdaad niet zo vaak meer te vinden @Jansen. Komt simpelweg door de drukte in en om het gezin. 2 kids (2 en 4 inmiddels. We zijn bijna begonnen met de bouw van ons huis en garage/detail studio wat erg veel voorbereiding vergde. Uiteraard ook vorig jaar de knoop door gehakt om het detailen in bijberoep erbij te gaan doen.

De Porsche van Francy stond al sinds de winter denk ik op de planning om samen te gaan doen. Wegens de wegen werken in Francy zijn straat hebben we dit zo lang mogelijk uitgesteld.

Het was even spelen en zoeken naar de juiste pad combinatie op de delicate Porsche lak. De lak was uiterst gevoelig en de krassen zaten daardoor hier en daar best diep. Francy had in eerste instantie voorzien om de Porsche 1 stap te polijsten, maar er zaten toch her en der wat diepere markeringen in die er met 1 stap echt niet uitgingen.

Daarom hadden we gekozen voor Flex DA’s met als combo Menzerna FG400 met de Meguiar’s en Lake Country HDO MF pads. Dit haalde de swirls er uit en naar twee of drie hits ook de diepere plekken. Maar omdat de lak vrij zacht was liet dit een flinke waas achter met lichte schuurkrassen van de compound. De witte Rupes pads waren echter te zacht om dit na te bewerken dus een tikje opgeschaald naar de witte finish pads van Gyeon met Sonax Perfect Finish. (dit moet je echt in je kast hebben staan trouwens, wat een top spul!)

Nog een paar foto’s van mijn kant. Waren weer gezellige dagen met lekkere koffie koeken

0853C9F9-741A-494B-A5C7-C86DC5F44528.jpg


0328520A-C3B5-4D6D-A8E4-4A0D4FE439EC.jpg


Glans is niet altijd alles

Met en zonder spotlicht.
29ACFD81-92FC-4ED2-B070-7DFB6385A5CE.jpg


8099CC39-1B63-49C7-893F-0CD0F4CE2A9B.jpg


Adjustments.jpg


Adjustments.jpg


Adjustments.jpg


Adjustments.jpg


Adjustments.jpg


Adjustments.jpg


Adjustments.jpg


Adjustments.jpg


Adjustments.jpg
 
Ben hier inderdaad niet zo vaak meer te vinden @Jansen. Komt simpelweg door de drukte in en om het gezin. 2 kids (2 en 4 inmiddels. We zijn bijna begonnen met de bouw van ons huis en garage/detail studio wat erg veel voorbereiding vergde. Uiteraard ook vorig jaar de knoop door gehakt om het detailen in bijberoep erbij te gaan doen.

De Porsche van Francy stond al sinds de winter denk ik op de planning om samen te gaan doen. Wegens de wegen werken in Francy zijn straat hebben we dit zo lang mogelijk uitgesteld.

Het was even spelen en zoeken naar de juiste pad combinatie op de delicate Porsche lak. De lak was uiterst gevoelig en de krassen zaten daardoor hier en daar best diep. Francy had in eerste instantie voorzien om de Porsche 1 stap te polijsten, maar er zaten toch her en der wat diepere markeringen in die er met 1 stap echt niet uitgingen.

Daarom hadden we gekozen voor Flex DA’s met als combo Menzerna FG400 met de Meguiar’s en Lake Country HDO MF pads. Dit haalde de swirls er uit en naar twee of drie hits ook de diepere plekken. Maar omdat de lak vrij zacht was liet dit een flinke waas achter met lichte schuurkrassen van de compound. De witte Rupes pads waren echter te zacht om dit na te bewerken dus een tikje opgeschaald naar de witte finish pads van Gyeon met Sonax Perfect Finish. (dit moet je echt in je kast hebben staan trouwens, wat een top spul!)

Nog een paar foto’s van mijn kant. Waren weer gezellige dagen met lekkere koffie koeken

Bekijk bijlage 124938

Bekijk bijlage 124939

Glans is niet altijd alles

Met en zonder spotlicht.
Bekijk bijlage 124940

Bekijk bijlage 124941

Bekijk bijlage 124942

Bekijk bijlage 124943

Bekijk bijlage 124944

Bekijk bijlage 124945

Bekijk bijlage 124946

Bekijk bijlage 124947

Bekijk bijlage 124948

Bekijk bijlage 124949

Bekijk bijlage 124950

De uren vlogen inderdaad voorbij ! Ik was onder de indruk van : 1. de smaak van de koffie en de bijhorende koeken ;) . 2. de perfectionistische aanpak met oog voor elke detail van Jeffrey 3. de glans van de lak na detailen.
Bedankt Jeffrey dit is reeds mijn derde auto die door jou wordt behandeld en iedere keer ben ik SUPER tevreden ! ! !
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Daar zullen een hoop nekjes verdraaien als je langs rijdt ! Blinkie blinkie :grinning:
Wat relaxed dat je een eigen detailruimte bij je huis hebt weten te realiseren Tembaco !
 
  • Leuk
Reactions: Vanhout