• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Behoorlijk ot? Welk product voor rolluiken

hans.vinkers

Detailing addict
14 jul 2018
10
60
Welk product raden jullie aan om de rolluik bakken aan het huis schoon te maken (ze horen wit te zijn) en welk middel na het reinigen er op?

Ik ben heel benieuwd, ik kon het op het forum niet vinden.
 
Ik maak ze eerst schoon met allesreiniger (normale dosering), daarna polijst ik ze met een fijne polish om er vervolgens een laagje wax op te zetten.
 
  • Leuk
Reactions: hans.vinkers
Dag Hans, wat voor materiaal zijn die bakken voor het de rolluiken, en weet je wat er voor lak op zit, of zijn het gewoon witte kunststofbakken?
 
  • Leuk
Reactions: hans.vinkers
@hans.vinkers ,wat heb jij in huis?
APC?
Paintcleaner (profpolish)
Monello finale of een ander mild polijstmiddel?
Ik zou gokken een beetje uit te komen op eerder genoemde productsoorten afhankelijk van het materiaal natuurlijk.
Vind het wel een intressant topic daar ik zelf ook luifels en rolluiken heb thuis maar er nog niet aan begonnen ben.
 
  • Leuk
Reactions: hans.vinkers
Goedemorgen. De behuizing van de bakken is volgens mij blik met een verf laagje. De kappen aan de kopse kanten zijn denk ik kunststof of ook blik. Ze zitten er al een aantal jaren aan maar inmiddels beginnen de lekstrepen en doorn in het oog te worden. De lamellen zijn trouwens zeker kunststof, maar die zijn wel aardig makkelijk schoon te krijgen met huis producten (jemako kunststof reiniger of onderhoud. Ik weet niet precies hoe dat heet).

Apc heb ik niet in huis maar wil ik zeker bestellen. Ik heb een ultimate compound van meguiars en collinite 845 voor de auto. Zou ik die allemaal kunnen gebruiken en voor de rest gewoon hard boenen? (Ik had gehoopt op een product waarvoor je geen spierballen hoefde te gebruiken)
 
APC (Poorboys of Meguairs is goed) is een vrij voordelig middel om mee te starten, mocht het weinig uithalen is het geen miskoop want het is veelzijdig te gebruiken voor de auto maar ook in het huishouden.
HG heeft speciale rolluiken reiniger maar die heb ik zelf nooit gebruikt.
Ik ga zelf is een keertje een beetje PB prof polish gebruiken (ook veelzijdig spul).
 
Met het juiste product (eventueel iets warm) is boenen niet nodig

Op de bak kan wax, op de lamellen zou ik dat niet doen (houdt vuil teveel vast)
 
Begin eens met een klein stukje.
Eerst een keukenpapiertje erop en dan wat lauw water en laten weken
Als dat niet helpt doe je er wat shampoo bij in het lauwe water.
Als dan niet helpt proberen met een cleaner of een polijstmiddel met cleaners (Monello Mezzo)
Kan je best een oud sponsje voor nemen dat je weggooit als hij te vies is geworden

En dan laten weten hoe het uitpakt.
 
Eerlijk gezegd twijfel ik tussen een APC of een prewash als reinigingsproduct. Je zou bijvoorbeeld die van Nanolex kunnen nemen, en die is er ook grotere of kleinere verpakking, en ook geschikt om de Leon schoon te krijgen als je daarna een nieuwe waxlaag aanbrengt (prewash stript een flink deel van je waxlaag weg).

Zie ook de adviezen van Hans (RedCat) en Ric.
 
Ik heb een gedeelte kunststof ramen en 1 deur in mijn woning. Ook ik had deze erg vuil en last van lekstrepen. Met APC ging het niet goed weg, een vage waas bleef erover heen.
Met een handpad en PB Professional Polish zijn deze weer brandschoon geworden. Daarna in de spraywax gezet en ik kan komende tijd vooruit. :)
 
  • Leuk
Reactions: hans.vinkers