• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beige leder reinigen

Jurrehessel

Detailing rookie
2 mrt 2020
2
2
Goedemiddag,

Ik heb een nieuwe auto gekocht met aardig vervuild beige leder. Tevens ook sommige stukken die aardig plakken. Daarbij heb ik Kenotek interieur reiniger gebruikt, echter werkt niet bepaald goed.

Iemand tips om het leder weer mooi te krijgen?
 
Gewone APC en badstof doek, even in laten trekken en dan afnemen
Of lederzeep, merk is niet belangrijk
Vooraf aan het beschermen wel laten drogen
 
Laatst bewerkt:
Hi Jurre,

Ik heb zelf goede ervaringen met Dodo Juice Supernatural Leather Cleaner en Leather Sealant. Is geloof ik voor alle kleuren leer.
Welke auto heb je gekocht?
 
Audi a6 2003. Echter zie je gewoon dat vorige eigenaren leder niet echt bijgehouden hebben. Staat is opzich wel goed alleen ernstig vervuild.
 
Er zijn meerdere goede setjes verkrijgbaar. Persoonlijk vind ik de Mothers Leathertech en Gliptone producten goed.

Reiniger met zachte borstel inwerken/boenen,
Afnemen met MF-doeken,
Voeden/beschermen met een conditioner o.i.d.
 
Witte doek na behandeling van 2 voorstoelen + 2 achterstoelen met de Mothers LeatherTech;

11-20gallery_zpsderxsyja-jpg.jpg

Goede tip! Bovenstaande doeken kreeg ik inderdaad niet meer lekker schoon. Dit was dan ook wel een extreem geval, maar toch.
 
Zou je eens een foto kunnen maken van het leder. De kenotek reiniger is geen echte lederreiniger maar in mijn ervaring toch behoorlijk krachtig.

Twee/drie sprays op een licht vochtige doek zijn in mijn ervaring voldoende om een compleet interieur te reinigen (lederen stoelen en deurpanelen).
 
Zoals aangegeven in bovenstaande Posts is een lederreiniger icm een badstof doek the way to go.
Nadien afnemen met een licht vochtige doek om de laatste resten vervuiling en reiniger af te nemen.
Dan goed laten drogen en nadien een bescherming aanbrengen.
 
Ik heb goede ervaringen met Gliptone. Wordt hier voor zo’n beetje alle lederen producten gebruikt.