• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

bekleding golf 4 reinigen

ruud1988

Detailing addict
17 mrt 2012
67
55
35
Tilburg
Hallo Allemaal,
Ik heb de volgende vragen wat betreft het reinigen van mijn interieur van mijn golf 4.
Eigelijk ben ik nooit verder gegaan dan het stofzuigen van de bekleding in mijn auto en wil nu eigelijk eens een keer grondig mijn interieur reinigen.Dus me stoelen en stoffen ondergrond van de auto.Nu werk ik voor het poetsen met de producten van meguiars maar de binnenkant is nieuw.
Ik heb de beschikking over een waterstofzuiger,en wil nu eigelijk weten waarmee ik mijn stoffen interieur schoon kan maken.producten etc.
Alvast reuze dank voor de komende tips.
 
Als je met een water stofzuiger een nat droog zuiger bedoeld, dan gaat het daar niet echt mee lukken.... Je hebt voor het reinigen van bekleding een extractor nodig. Dat is een nat/droogzuiger die een pomp heeft en een reservoir met water/reiniging vloeistof. D.m.v. de pomp word de vloeistof in de bekleding geposten en dan meteen weer opgezogen. 2 verschillende apparaten dus.
 
Ikzelf ben ook begonnen met een nat/droog-stofzuiger,
je behaalt er zeker hetzelfde resultaat niet mee als met een extractor,
maar als je stoelen niet echt bevlekt zijn ofzo zou ik ze mss toch eens inspuiten met een apc-verdunning, daarna goed nat maken en terug waterzuigen.

Maar als je een mooie investering wil doen is zo'n extractor top,
ik had een paar kleine vlekken in m'n stoelen, heb er express een extractor voor aangeschaft en heb er nog geen moment spijt van gehad ...
 
Ik heb destijds wat kleinere plekken schoon gemaakt met HG bekledingsreiniger, ging op zich ook prima, maar een extractor lijkt me veel handiger.
 
Een extractor zal zeker makkelijker/beter werken dan een waterzuiger, maar met een waterzuiger gaat het ook prima.
Ik heb al meerdere interieurs op deze wijze gedaan:
* Bevochtigen/nat maken met bijvoorbeeld een borstel
* Inspuiten met bijvoorbeeld APC
* APC goed inborstelen met ruim water
* Waterzuiger gebruiken om veel water (met schoonmaakmiddel) eruit te zuigen
* Nogmaals met water (goed) nat maken en met de waterzuiger zuigen

De laatste stappen herhalen totdat het water helder is, of/en er geen schuim meer komt van het
schoonmaakmiddel.

Deze werkwijze zal voor de experts wel vloeken wezen, maar ik heb op deze wijze al
4 interieurs grondig kunnen reinigen waarbij de bekleding vrij was van vlekken en super schoon was.

Het was wel veel (en hard) werk, maar bij gebrek aan een extractor ging het prima, al blijft deze wel op
mijn verlanglijstje staan (zoals zoveel dingen ;))
 
Ik heb nog even een tip voor mensen die een vw bezitten.
Bij mijn golf kon in de gehele bekleding van de stoel verwijderen,dit zit door middel van haken bevestigd aan het frame van de stoel.
Het enigste lastige aan dit klusje is je stoel even uit je auto verwijderen maar hier kun je ook je voordeel uit behalen,door eens goed op de plek waar je stoel zit te stofzuigen.
Ik heb de bekleding gedemonteerd en in de wasmachine gestopt en jeetje wat een resultaat.Zal binnekort eens wat foto,s plaatsen:)^
 
Ik heb een x een topic gezien van iemand die zijn autobekleding in de wasmachine had gedaan en dat werd weer als nieuw.
 
jazeker michel het is toch de beste oplossing als je het mij vraagt.
Mijn bekleding ging in de wasmachine en het was eigenlijk gewoon te mooi om te zien wat voor een troep eraf kwam,leek bijna op cola.
En het andere pluspunt is dan je ook onder je stoel eens goed kan schoonmaken,waar je eigenlijk nooit bij komt :)