Enkele weken geleden heb ik de witte Ford Ka van mijn vrouw een detail beurt gegeven.
Dit oefenstuk heeft mij genoeg overtuigd van;
a) de kwaliteit van de producten van CarClean
b) de uitleg van het team van CarClean
c) mijn eigen beginners-detailkwaliteiten
d) het enorme plezier en voldoening bij het zien van het gedetailed object!
Ik ben nu wat kritischer wezen kijken naar de lak van onze Bella Bianca en zie dat er toch al wat swirls aanwezig zijn.
Maar daarvan weet ik dat die in 1 dagje DAPpen verdwenen zijn.
Erger vind ik de steenslag op haar knappe neus. Om wat perspectief te geven heb ik geprobeerd om een mini schroevendraaiertje erbij te fotograferen.
(Wederom alles met m'n telefoon)
Net met Tim overlegd hoe ik nu het beste verder kan.
Nu dat ik de gaten heb opgevuld met laagjes verf, is het beter om die verf eerst een paar weekjes te laten uitharden (bij gebrek aan een UV lamp).
Daarna ga ik met de 3M Trizact schuurset, die ik zojuist heb besteld, aan de slag.
Als de bultjes zijn vlak geschuurd kan ik de motorkap gaan polijsten met de Monello Mezzo op oranje, daarna afmaken met Finezze op wit.
Dus voor nu dit aangekondigd projektje.
Mochten jullie nog tips & tricks hebben; die hoor ik graag.
Dit oefenstuk heeft mij genoeg overtuigd van;
a) de kwaliteit van de producten van CarClean
b) de uitleg van het team van CarClean
c) mijn eigen beginners-detailkwaliteiten
d) het enorme plezier en voldoening bij het zien van het gedetailed object!
Ik ben nu wat kritischer wezen kijken naar de lak van onze Bella Bianca en zie dat er toch al wat swirls aanwezig zijn.
Maar daarvan weet ik dat die in 1 dagje DAPpen verdwenen zijn.
Erger vind ik de steenslag op haar knappe neus. Om wat perspectief te geven heb ik geprobeerd om een mini schroevendraaiertje erbij te fotograferen.
(Wederom alles met m'n telefoon)
Net met Tim overlegd hoe ik nu het beste verder kan.
Nu dat ik de gaten heb opgevuld met laagjes verf, is het beter om die verf eerst een paar weekjes te laten uitharden (bij gebrek aan een UV lamp).
Daarna ga ik met de 3M Trizact schuurset, die ik zojuist heb besteld, aan de slag.
Als de bultjes zijn vlak geschuurd kan ik de motorkap gaan polijsten met de Monello Mezzo op oranje, daarna afmaken met Finezze op wit.
Dus voor nu dit aangekondigd projektje.
Mochten jullie nog tips & tricks hebben; die hoor ik graag.