• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

benodigheden om poetsbedrijfje te beginnen

saorafael

Detailing rookie
6 nov 2012
5
0
Ik ben jaren geleden autopoetser geweest bij een grote VW/Audi keten.Nu jaren later wil ik dit gaan doen voor erbij.Dus nu aan het orienteren.Ik wil graag werken met de producten van Poorboy.Maar wellicht dat jullie wat tips hebben. Dus een stappenplan voor aankoop eerste producten, merk stofzuiger (dacht aan Dyson) en poetsmachine.
 
Doorspit het forum eens, gebruik de zoekfunctie met trefwoord stappenplan en je komt al een heel end !
 
Ik ben dan nog wel geen "ervaren" detailer, heb onlangs een DAP besteld, en alles wat erbij hoort voor een compleet stappenplan, maar ik kan je al wel vast wat tips geven.

Er staan dus stappenplannen op dit forum, voor zowel handmatig als machinaal. Die zou ik goed doornemen, en jezelf oriënteren op wat er allemaal mogelijk is, en welke producten hier vaak voorbij komen.
In de Showoff's valt ook nog wat te leren, en kun je een beetje afkijken hoe anderen het doen.

Ook zou ik eerst wat oefenen, ervaring opdoen voordat je daadwerkelijk zakelijk aan de gang gaat, zodat je weet wat je kunt verwachten e.d.
 
Niet om het een of ander maar lees anders dit even door.
https://forum.Carclean.com/cc_postst5/Forumregels---Lees-dit-topic-eerst-even-aandachtig-door.aspx

Denk dat punt 9 hier van toepassing is.
9. (Commerciële) activiteiten van concurrerende bedrijven, poetsbedrijven of detailers zijn niet toegestaan.
 
Klinkt alsof jij een doel hebt gesteld en wil dat wij een stappenplan + materialen voorkauwen. rofl

Zou beginnen met dit forum eens rustig door te lezen, dan word je al veel wijzer.,^^
 
Maar als je al als pro poetser hebt gewerkt weet je toch wel wat je nodig hebt voor de basis?
Machines
Doeken en pads
Polijstmiddelen
Ontvetter
Wax
Shampoo
Wasemmers
Washandschoen

Dat is toch echt wel de basis. Tja en van welk merk en hoeveel van ieder dat zal je zelf alleen het beste weten aangezien wij jou werkwijze niet kennen :grinning:

ennuh welkom!
 
Dus je wil een bedrijfje beginnen maar weet niet wat je nodig hebt? Ik zou me er eerst maar beter in gaan verdiepen. Het is niet alleen maar een hier je spulletjes kopen en beginnen. Dan zou waarschijnlijk iedereen een bedrijf hebben....
 
1 - snap de insteek / gedachtegang van de leden wel, je bent niet de eerste die voor zichzelf gaat beginnen ( al dan niet als 2e baan )
2 - niet meteen aanvallen luitjes, normaliter plaatst je wellicht wat meer berichten e.d. , maar hij is zeker niet de eerste die het ( erbij ) doet
3 - vraagstelling is productkeuze en niet werkwijze ;) ( zie 4 )
4 - positief bekeken is het een voordeel dat er hier om raad wordt gevraagd: zodoende wordt er niet meteen naar merk-X gegrepen ( met de bekende fillers )
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Als je jarenlange ervaring als autopoetser hebt weet je toch wel welke materialen je nodig hebt? Zoals de anderen al hebben gezegd, zoek het forum eens door. Bij het beginnen van een eigen poetsbedrijf zou ik er eerder aan denken om zaken zoals wetgeving omtrent milieu e.d. uit te zoeken...
 
Hier kan je alles terugvinden, wat jij nodig hebt:

https://www.Carclean.com/merken/Turtle_Wax
 
Nee,geen bedrijfspand nodig en de administratieve rompslomp is snel geregeld....het gaat mij erom wat jullie aanraden voor merken e.d....poorboy vond ik altijd ok...
die heeft naar mijn mening goed lijn met producten....maar tips altijd welkom!
 
Tiemen;304186 zei:
Kansloze opmerking dit ...:(

Was eerder als grap bedoeld. Ik denk dat je op dit forum genoeg info kan vinden in de basishandleidingen. En de detailvragen kan je nadien stellen.
Verder heeft carclean wel een uitgebreid gamma en vind je zeker terug wat je nodig hebt om prof. te gaan. Maar dan kom je er niet met enkel wat shampoo en een wax'je
 
Misschien had je de vraag eerder anders gesteld :

Wat gebruiken jullie vooral en waarom.....

Kijk dus vooral ff in de show-offs en maak notities van de dingen die jou aanstaan.

Maak op basis daarvan een lijst (met een lijst-je kom je er niet , geloof me maar ) en stap dan als eerste af van het "enkel Poorboy's world" .

Ik denk dat er hier niemand zit die bij 1 merk zweert namelijk omdat elk merk zijn sterke en minder sterke kanten heeft.

Als je echt van plan bent om er een bijberoep van te maken kan ik enkel zeggen dat je dan zeker geen kleine verpakkingen moet kopen , maw : gallons of nog groter dus . (maar dat wist je al :grinning: )

Succes !
 
Het beste kun je ff een googleopdracht doen naar 'auto detailing bedrijf' en kijken wat er zoal aangeboden wordt en wat de prijzen zijn.
Laat je hierdoor inspireren en bepaal dan wat voor soort diensten je aan wilt bieden (Cquartz behandeling, waxoyl,etc).

Zodra je dit weet kun je hier je producten op afstemmen :)
 
saorafael;304148 zei:
Ik ben jaren geleden autopoetser geweest bij een grote VW/Audi keten.
Ik wil graag werken met de producten van Poorboy.

Niet echt de meest gelukkige combinatie. Zoals de rest ook al aangaf, lezen, lezen en lezen.

Ga je voor resultaat of voor snelheid (winst) ?
Ga je binnen of buiten werken ?
Zijn het alleen VAG auto's of ook andere merken ?
Al ervaring met DA / Rotary ?
 
Ik mis nog een erg belangrijke factor voor een succesvol bedrijf(je). Wat dacht je van klanten? Hoe ga je klanten werven, op welk soort klanten ga je je richten? Wordt het maatwerk of massa voor bijvoorbeeld autobedrijven. Deze keuzes zijn belangrijk voor je productkeuze. Een liefhebber is bereid te betalen voor een C.Quartz finest behandeling, maar een Peugeot dealer zal dat zeker niet bij elke 208 laten doen.

Ik ken je buurman niet, maar als het er bij doen zich beperkt tot de auto van de buurman en andere buurtbewoners zal dat ook van invloed zijn op je productkeuze. Zal het beperkt blijven tot het wassen van de auto met een snelle wipe detailerspray, of spreek je een uitgebreide detail af. Ook niet onbelangrijk is wat je klanten uit te geven hebben en uit willen geven. Wordt het een 8 stappenplan, of een enkele Autoglym SRP actie?

Wil je hier iets meer over vertellen? Ben benieuwd.......