• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

benoit stelt zich voor

benoit

Detailing rookie
2 dec 2011
4
0
Hoi iedereen,

ik ben Benoit Lievens, 31 jaar en woonachtig in West-Vlaanderen, België.
Ik rij zelf met een Hyundai Tucson, mijn vrouw met een opel astra break.

Tot nu toe heb ik me enkel bezig gehouden met de gewone wekelijkse wasbeurt van beide wagens (een echte leek dus), sinds de aanschaf van de Tucson heb ik nu een wagen met lederen interieur, deze was echt erbarmelijk, vandaar op zoek gegaan hoe ik dit kon aanpakken en zo op detailingfora terechtgekomen.

Mijn eerste bestelling was dan ook gewoon de leather cleaner en conditioner van gliptone, naarmate ik meer en meer las op dit forum heb ik dan ook recentelijk een bestelling geplaatst bij carclean: foamgun voor karcher (daar wij nogal landelijk wonen zijn onze wagens na een paar dagen bedolven onder stof en modder, een foamgun leek me wel handig), poorboys super slick & wax voor te foamen, dodo juice basics of bling klei, dodo juice clay lube.
Verder heb ik nog paintcleaner en liquid wax van meguiars staan (eens meegenomen vanop een tuningbeurs).

Ik moet nu nog aan me eerste detail beginnen en heb besloten om dit te doen met de astra, ik hou jullie op de hoogte.

grtz,

Benoit

welkom!!

als ik jou was zou ik zeker NIET voor de 2 wagens tegelijk gaan :-b

beter 1 auto en goed dan 2 half-half 8d

heb je ook foto's van de auto('s) ??

@juffer1

jouw volgende aanwinst : een bril ?? :lol

er staat toch dit :

Ik moet nu nog aan me eerste detail beginnen en heb besloten om dit te doen met de astra, ik hou jullie op de hoogte.

is een beetje dubbel : MET de astra (hij schrijft toch over 2 auto's ?? ) :weetniet

@grandscenicman

ik ben me al een weekje aan het inlezen op dit forum en heb inderdaad wel gezien dat twee auto's detailen onmogelijk is op één dag, vandaar dat ik eerst de astra eens onder handen zal nemen, als het weer het een beetje toelaat natuurlijk.
Ik zou hiervoor een halve dag uittrekken.

ik geef toe : ik was mis en excuseer mij daarvoor :-b

ik ging ervanuit dat jij de hyundai reed/deed ............. MET de astra (= 2 auto's)

halve dag : velgen,wassen,kleien,waxen en mijn halve dag = om

succes!

grandscenicman zei:
jouw volgende aanwinst : een bril ??

Een bril draag ik al 30 jaar en lezen daarmee gaat me in tegenstelling tot jou prima af : misschien een idee om voor jezelf eens een dikke van Dale voor sinterklaas te gaan vragen ?

grandscenicman zei:
Ik moet nu nog aan me eerste detail beginnen en heb besloten om dit te doen met de astra >hier staat dus niet nog een auto genoemd

ja, ik moet zelf nog ondervinden hoeveel tijd ik nodig ga hebben.
Polijsten ga ik nog niet meteen aan beginnen, misschien dat de polijstmicrobe me nog wel eens zal bijten maar voorlopig nog niet.
Ik hou het voorlopig op een prewash met de foamgun daarna wassen met de twee-emmer methode, vervolgens clayen, paintcleaner en daarna waxen. Ik denk dat dit toch wel de juiste volgorde is of heb ik iets over het hoofd gezien?