• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bentley Continental GT V8 met Polishangel Primer 9H en Cosmic 9H

CosmicTX

Detailing trainee
9 nov 2013
11
47
Beste Carcleaners,

Een aantal maanden geleden een Bentley behandeld met wat polijstbanen en swirls erin.
De eigenaar had deze laten 'behandelen' bij een garage met als lakprotectie 'Swisstec'.
Hij glom als een spiegel maar er zaten een aantal hologrammetjes in...nouja in de zon schrok je je wezenloos :sob:.
Een mooie klus om te klaren dacht ik.
Foto's zijn gemaakt met een iPhone 5 dus het kan voorkomen dat sommige foto's niet helemaal scherp zijn. excuus daarvoor.

De dagen dat de detail werd gedaan was het +- 30 graden met regen en onweersbuien. gelukkig stond ik binnen maar het was lekker warm :)
Eerst de auto nat gespoten om te kijken of er protectie op zat, en die zat er inderdaad op.
Water liep er zo vanaf.
10757366776_d2947d25d1_c.jpg


Deursponningen en motorruimte waren nog schoon genoeg dus gelijk begonnen met de auto in te foamen met Autobrite Snowfoam.
Gelijk velgen met borstel schoongemaakt en banden met APC ingespoten en met borstel schoongemaakt. (die waren bruinig ipv mooi zwart)

10757368486_f8ca143643_c.jpg


Gewassen met 2 emmer methode, smartwax washandschoen en Poorboys SS&S.
Daarna was het de beurt aan IronX.. auto compleet ingespoten inclusief velgen..Had ook nog IronX Snowsoap liggen dus gebruikt om met een washandschoen over de auto heen te wrijven wegens snelle droging van de IronX.
Kwam wat vanaf zie onderstaande foto.
10757380774_6a7aecefac_c.jpg


Tijdens het afspoelen van de auto zag je al dat de 'lakprotectie' ver te zoeken was. waterafstotendheid was al sterk verminderd.
Had zelfs tijd om telefoon uit m'n broekzak te halen en de foto te maken.
10757292885_87a6baea0e_c.jpg


Daarna gekleid..de klei werd nog aardig vies maar de lak werd wel een stukje gladder.
weer afgespoeld met water en toen afgedroogd met de Delirium Drying Towel.
De auto binnen gezet en afgeplakt.
Toen was het tijd om de schade te bekijken. let op voor sommige wat schrikbarend :-b
Heb totaal rond de 25 grote krassen en nog wat polijstkringen kunnen ontdekken. heel de auto zat onder. hieronder een kleine foto impressie van wat krasjes.
10757573953_c86b1ef91d_c.jpg


10757358616_e75b778b33_c.jpg


10757577673_fef10ba45c_c.jpg


en hieronder als je kijkt vanaf de verwarming schuin naar beneden dan zie je een lichte waas.
Een mooie polijstbaan :confused:
10757300915_a2af01702a_c.jpg


Polijststappen:
Had een Rotery bij maar heb alles met de DAP900 gedaan.
Onderkant van de deuren en bumpers behandeld met Schapenvacht icm Monello Inizio Forza daarna verder afgebouwd zoals onderstaande stappen.
Rest met Gele grove pad icm Monello Inizio Forza.
Afgebouwd met Oranje pad icm Monello Mezzo.
Licht groen icm Monello Finale.
hieronder 2 foto's na het polijsten
10757379676_b2ca95b465_c.jpg


10757595303_c36a764eca_c.jpg


Dag 2 :) .
Auto opnieuw gewassen om alle polijststof weg te wassen.
Na het wassen nog met Carpro Eraser ingeneveld om zeker te zijn dat alles ontvet was.

Toen was het tijd voor Polishangel!
Het duo:
10757395324_08afee4585_c.jpg


Dap 900 weer tevoorschijn gehaald icm een zwarte pad.
Voor een review van Polishangel zie het topic van Nicknameless hier: https://forum.Carclean.com/cc_postst16330/Review-Polishangel-Glasscoat-Cosmic-9H--multi-color-sealant-en-Primer.aspx

Was makkelijk te verwerken op de standje 5.
Daarna begonnen met de binnenkant.
Alles schoongemaakt en het leer ingevet met Gliptone Leather Conditioner.

Toen was het tijd voor de Cosmic.
Ook makkelijk te verwerken net als een gewone wax.
Heb dit met het handpadje wat erbij zit gedaan.
10757310765_ea42e083d4_c.jpg


De instaplijsten waren ook niet goed schoon en aangeslagen.
Hadden bij het 'poetsbedrijf' een paar spullen uitgeprobeerd maar konden er niks aan doen.
Meguiars all metal polish erbij gepakt icm een doek en lekker begonnen met wrijven.
Tadaa vlekken gingen weg en zag er weer als nieuw uit :grinning: .
links gedaan rechts niet:
10757395726_80a2ec7be8_c.jpg


Velgen ingewaxt met smartwax Rimwax.
Motorruimte ingesmeerd met Meguiars All Season Dressing.

Daarna nog een 2e laag Cosmic aangebracht.

Na 2 lange dagen hard buffelen hier het eindresultaat:

10757396196_73c0bdf4b1_c.jpg


10757398516_3304f67b1c_c.jpg


en het logo mag natuurlijk niet ontbreken :grinning:
10757612283_0255375129_c.jpg


Owja er zat nog een klein beetje Cosmic op de bovenste wing..dat zag ik nadat de foto genomen was :D

Voor vragen en/of opmerkingen over het schrijven van een review hoor ik het graag.
Heb de foto's in 800X600 erop gezet.
Mochten deze groter willen dan kan dat geregeld worden :)

Binnenkort: Mini Cooper S Parklane met Polishangel Invincible 9H primer en Cosmic.
 
Prachtig resultaat en leuke review :)^
Waarom heb je gekozen voor de Polishangel? Op verzoek van de eigenaar of eigen bewust afgewogen keuze?
Heb je het leer ook nog schoongemaakt en zo ja waamee? Toevallig ook nog wat interieur-foto's beschikbaar?
 
Ziet er inderdaad geweldig uit. En mooi spul, die Polishangel. Zowel de Primer als de Cosmic verwerken erg makkelijk, is mijn ervaring.
 
Pakkie;345891 zei:
Prachtig resultaat en leuke review :)^
Waarom heb je gekozen voor de Polishangel? Op verzoek van de eigenaar of eigen bewust afgewogen keuze?

Ik hoop dat hij zelf heeft gekozen vanwege de verwerking..
 
Pakkie;345891 zei:
Prachtig resultaat en leuke review :)^
Waarom heb je gekozen voor de Polishangel? Op verzoek van de eigenaar of eigen bewust afgewogen keuze?
Heb je het leer ook nog schoongemaakt en zo ja waamee? Toevallig ook nog wat interieur-foto's beschikbaar?

@Pakkie en John74

Na de review gelezen te hebben van Nicknameless ben ik mij ook gaan verdiepen in Polishangel.
Ik vond het ook bijzonder om te zien dat de lakdikte van de auto met een x aantal micron toenam. (heb dit niet uitgeprobeerd want heb geen lakdiktemeter :-b
Daarnaast zag ik op diverse forums dat bijna alle luxe auto's die gedaan werden door detailers als voorkeur Polishangel gebruiken.

Ik heb ervaring met Cquartz en heb daar 3 auto's en 2 motoren mee gedaan.
Wat mij opviel is dat op een harde lak (BMW) de werking nog goed is na 1.5 jaar en een (Opel Corsa) de Cquartz na 6 maanden weg was en er watervlekken in de laag zitten.
(Heb dus hetzelfde probleem als Nicknameless had).
Het uitpoetsen van de CQuartz is ook niet echt gemakkelijk met suède doeken.

De eigenaar wilde het beste resultaat wat er mogelijk was.
Zelf wil ik uiteraard ook het best mogelijke halen :grinning:
Ik heb daarom gekozen voor Polishangel.
Het zou makkelijk te verwerken zou zijn en zonder stof!
Dit wilde ik uiteraard proberen en ben echt razend enthousiast geworden van het merk!

Het interieur heb ik compleet schoongemaakt met Dasty en een borsteltje.
Jaja weet het, dit is niet exclusief schoonmaakspul maar werkt wel goed :D
Toen ingesmeerd met Gliptone Leather Conditioner.

Ik heb nog 1 foto van het interieur dat ik bezig was met schoonmaken maar deze is wel beetje wazig :confused:

10757388006_1c047d2d31_c.jpg


Wegens tijddruk had ik geen andere interieur foto's gemaakt.

nog vragen? stel ze gerust en ik probeer ze te beantwoorden :grinning:
 
Jammer van sommige foto's maar netjes gedaan hoor, goed verschil!
(ongeacht welke auto, het plezier en resultaat is mijn uitgangspunt in deze hobby)
Hele mooie kleur (bevooroordeeld!)
 
Mooie auto en mooie detail!

vraagje: De lamp in het interieur , welke is dat? Deze hangt precies vast aan de hemel.
 
Benjamin De Wilde;346064 zei:
Mooie auto en mooie detail!

vraagje: De lamp in het interieur , welke is dat? Deze hangt precies vast aan de hemel.

@ Benjamin,

Die lamp heb ik bij de Aldi vandaan :D.
Toevallig was deze 2 weken geleden nog in de aanbieding.

Hij hing vast aan 2 haakjes maar je moet er niet tegenaan stoten want dan valt ie eraf :).
Het is niet optimaal maar wel stukken voordeliger dan een echte interieurlamp :-b
Hieronder even de specs. ik mag geen link doorsturen.

LED-WERKLAMP
Draaibare lichtbuis met 120 LED-lampjes en draaibare handgrepen met ingebouwde magneten en ophanghaken.- stootbestendige behuizing- oplaadbaar via 230V-adapter en 12V-autolader.
Kostte toen €29.99

Het mooie is dat je kan kiezen of je 60 lampjes aan doet of de volle 120 of gewoon uit natuurlijk ;)