• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beoordeling gevraagd

Kloy

Detailing addict
1 nov 2020
70
72
Brabant
Hallo allemaal ik heb afgelopen weekend mijn wielen gewisseld en ben ook gelijk de wagen aan het wassen geweest. Heb hier op her forum al wat rond zitten neuzen en naar aanleiding daarvan ook toen gelijk wat shampoo en andere spulletjes voor de wagen gekocht.
Echter de velgen krijg ik niet helemaal schoon. Heb destijds bilberry velgen reiniger gekocht van valet pro. (Blijf toch Hollander) ;)
Denk dat het soort van ijzerdeltjes zijn maar wat zou ik het beste kunnen proberen? Want ik lees ook over Tar & glue removers?
 

Bijlagen

  • 1ED2BB32-A697-4A49-9BDA-D6475598E3F4.jpeg
    1ED2BB32-A697-4A49-9BDA-D6475598E3F4.jpeg
    151,2 KB · Weergaven: 163
  • 27FAF27A-ADB6-4B4E-A660-9E2D42E8AC8A.jpeg
    27FAF27A-ADB6-4B4E-A660-9E2D42E8AC8A.jpeg
    138,5 KB · Weergaven: 129
Zal eens ff gaan neuzen in de shop maar vriendinlief heeft de ipad in handen dus moet nog ff geduld hebben.
Moet zeggen dat het wel verslavend werkt dat schoonmaken. Voorheen dacht ik altijd laat maar zitten volgende week is het toch vies maar nu blinkt heel de wagen en de velgen zijn nog niet mooi schoon
 
Iemand van de professionals enig idee wat voor vlekken dit zijn? Zit op het portier en ziet er bruin uit
 

Bijlagen

  • 075BB4D0-014C-4785-A1D2-9515BE6AA456.jpeg
    075BB4D0-014C-4785-A1D2-9515BE6AA456.jpeg
    121,1 KB · Weergaven: 162
  • DC9172B1-A1AD-459E-BD2A-CA0D8C319348.jpeg
    DC9172B1-A1AD-459E-BD2A-CA0D8C319348.jpeg
    100,3 KB · Weergaven: 197
Zo vanaf de foto's denk ik aan roest van binnen uit alsof er vocht onder je lak is gekomen.

Ook lijkt de lak gebarst op de randen
De auto is niet meer de jongste maar roest is het denk ik ook niet. Zie de deuren maar eens onbeschadigd te houden....
 
Koop non-ferro, een tar&glue middel en dan heb je al een heel deel van de vervuiling op zowel de lak als de velgen weg. De volgende stap is dan een kleiset aanschaffen om vervolgens in de foetus-houding te gaan liggen en te huilen dat je besmet bent met het detail-virus.
 
Hahah ja dat geloof ik best. Maar die spullen kun je dus ook zonder pardon op de lak gebruiken? Zo’n klei set hoe moet ik dat voor me zien.. Kan je dat gewoon gebruiken ipv een spons gewoon met shampoo of iets. Of heb je daar ook nog allerhande andere spullen voor nodig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De-ironizers zoals Monello - NonFerro kan je inderdaad veilig op de lak gebruiken om ook daar roestende ijzerdeeltjes op te lossen. Zelfde geldt voor de teer-verwijderaars.

detailing-klei is simpelweg een stuk klei welke je in verschillende hardheden / gradaties kunt krijgen. Een hardere klei kan hardnekkigere vervuiling die aan de lak gehecht zit verwijderen, maar dit brengt het risico met zich mee dat je de lak lichtjes bekrast. Dit noem je ''marring'' en ziet er uit als een lichte, doffe vlek omdat het in feite een veld van lichte krasjes is. Een zachtere klei is in de meeste gevallen voldoende en zal bij voldoende glijmiddel en met beleid werken géén marring geven.

Een klei gebruik je met een klei-glijmiddel zoals bijv. DodoJuice - Born Slippy of een detailerspray welke geschikt is voor kleien, zoals de Poorboys World - Spray & Wipe.

* Auto reinigen en/of wassen. (Drogen niet nodig)
* Stuk klei kneden tot een pannenkoekje ter grootte van ongeveer je handpalm.
* Rijkelijk je glijmiddel sprayen en de klei, zonder hard te drukken, over je paneel of werkvlak bewegen. (Rechte lijnen)
... Rijkelijk sprayen met glijmiddel zodat de klei niet droogloopt of ''hapt'' in de lak.
... Je kan bij vervuiling horen dat de klei vervuiling oppakt.
* Controleer regelmatig de klei c.q. bekijk of de klei veel vervuiling opgepakt heeft. Zo ja, dan vouw je het pannenkoekje aan de randen naar binnen om de vervuiling in te kapselen en een nieuw/schoon stuk klei over te houden.

En nee, dit is geen vervanging van een wasbeurt. :p Voor het wassen gebruik je nog steeds een goede washandschoen en dergelijke.
 
  • Leuk
Reactions: Kloy
Ik denk dat het misschien wél roest is op de kunststofstrip, maar dan vliegroest (kleine roestende ijzerdeeltjes, die bijvoorbeeld van remschijven, maar ook van spoorrails/tramrails afkomstig kunnen zijn.:)

Andere mogelijkheid is dat het aantasting/vervuiling uit een vuurbron (lucifer, aansteker, sigaret) is.