• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

beschadigd leer

michelv.

Detailing addict
1 jun 2009
769
65
Vanmiddag uit geweest om een andere auto, keuze is gevallen op een Skoda Octavia.


Foto-LB4FMOP3-D.jpg



Nu het probleem, auto is van buiten perfect hoewel ie waarschijnlijk wel volgesmeerd is met siliconen. Paar krassen op de achterbumper en dat is het eigenlijk(op te lossen spotrepair).
Maar dan nu het interieur, compleet rood leer met best veel beschadigingen, krassen en plekken waar de toplaag volledig weg is, als je op het net gaat zoeken kom je veel de producten van Colourlock tegen.
Wie heeft dit wel eens gebruikt, de plamuur e.d. en dan verven. Daar hangt eigenlijk de aankoop van de auto vanaf. Graag tips ed.
Gaat uiteraard voornamelijk om de bestuurdersstoel maar op andere plekken ook wat probleempjes.

Foto-THWIWELT-D.jpg


Foto-SB3L33UD-D.jpg


Foto-LEQGPY3M-D.jpg


Totale plaatje is beter:-b

Foto-ZQXTESUT-D.jpg
 
Wat betreft Colourlock....daar kan je dit probleem wel mee oplossen.
Is echt niet zo heel erg moeilijk.
Kwestie van geduld en goed de stappen volgen.
 
Degene die daar ervaring mee had heeft tijdelijk een ban :eek:)

Of misschien dat PeterAudi je kan helpen volgens mij had hij dat toen samen met PDBK gedaan.

Succes in ieder geval:)^
 
Heb inderdaad al een keer gebeld met de verkoper. Voor die prijs, kmstand en opties lijkt het me wel een leuke auto inderdaad. Zou deze week gaan kijken:)

Maar ga je gang hoor, je mag de auto hebben van mij:roll , wat een toeval he. Zonder off topic te gaan, wat vind je van de auto, buiten het deel wat je verteld hebt in je openingstopic?

Er zouden toch ook wel bedrijven zijn die dit kunnen herstellen. Volgens mij had RogierV12, zijn zetels ook behandeld-hersteld met colourlock. Misschien hem eens een pm sturen...
 
Zou navraag doen wat herstel zou kosten indien uitbesteden en dit meenemen naar de verkoper.
Dit van de prijs afpeuteren en dan zelf met veel tijd en liefde het zelf aanpakken ( en niet verklappen dat je een detailer bent ;) )
Mocht je een deal kunnen sluiten en je extra handjes nodig hebt dan weet je me te vinden !
 
@Patrick, heb ik ooit al gezien, maar hij heeft ze geheel gespoten en ik ga het dan met een sponsje doen.
@Marcus, is goed, eerst maar eens beslissen of het deze auto wordt of een andere waar ik gister ook in gereden heb.

En van PdB is weinig meer te geloven dus:-"
 
Ik heb inmiddels wel de nodige ervaring met CL.

Het stelt echt niet veel voor.
Zoals eerder aangegeven, veel geduld en de stappen doornemen.

Wat het allerbelangrijkst is de producten de tijd geven om te drogen.
Eventueel kan een (schilders-)föhn een hulpmiddel zijn maar ik vind zonder een betere methode.

De stappen zijn als volgt:

- Leder stofzuigen (met borstel) om het losse vuil te verwijderen.
- Leder afnemen met een vochtige doek.
- Leder reinigen met CL lederreiniger sterk (maak hierbij gebruik van de CL lederborstel(s) en eventueel een gloss-it sponge)
- Residu verwijderen met een vochtige katoenen doek.
- Leder ontvetten met Lederbenzine.
- Plekken opschuren met schuurpads voor leder.
- Stofvrij maken van het leder (eventueel mbv zgn. schilders kleefdoek).
- Groeven en krassen behandelen met lederplamuur (ook op kleur verkrijgbaar).
- Na het drogen van de plamuurgel eventueel de plekken behandelen met de GLD stift om structuur ed terug aan de brengen.
- Colorfresh (kleur) aanbrengen met bijgeleverde sponsje(s) in cirkelvormige depbewegingen Absoluut niet wrijven en geen rechte banen maken.
- Herhalen tot het gewenste resultaat is behaald (hou rekening met het drogen).
- Leder behandelen met Lederverzegeling.
- Leder behandelen met Lederprotector.
- Als dit alles droog is behandel ik al het leder meestal nog met Gliptone conditoner.

Greets,
Rob aka Vadebo
 
Oke rob, dat is in ieder geval een duidelijke uitleg. Bedankt

Hoeveel gebruik je van de lederfresh voor een gemiddeld interieur?
 
Met 150ml kom je veelal wel.
Als ik zode foto's bekijk moet het hiermee ruimschoots lukken.
Bestel gelijk de lederplamuur gel in kleur erbij.

Gezien het feit dat het volgens mij 'after-market' leder is (voor zover ik weet is deze kleur nooit vanaf de fabriek geleverd) is het verstandig een staaltje van +/- 1,5x1,5cm op te sturen naar CL.

Een staaltje kan je meestal wel ergens onder de bank of stoel uitsnijden.

Succes en als je nog vragen hebt, stel ze gerust eventueel per PM.
 
Is gekocht, zaterdag ophalen. Is een leerman bij geweest en die heeft de stoel behandeld. Zelf nog geen resultaat gezien, heeft de verkoper geregeld. Dus resultaat zie ik zaterdag.
 
Nog even een terug koppeling van hoe het uiteindelijk geworden is.

Zitgedeelte bestuurdersstoel;

van;

Foto-BWDVCGSY-D.jpg



naar;


Foto-LBOQVJVM-D.jpg


Zijwang;

van;

Foto-8ZTH7CKR-D.jpg



naar;

Foto-WGU3A8JO-D.jpg





Gereinigd met Colourlock reiniger sterk, ontvet met de Colourlock reinigingsbenzine, geverft met de Colourlock lederfresh die op kleur gemaakt is, behandeld met de Colourlock verzegeling en daarover de Colourlock leder protector, en als toegift behandeld met de Gliptone Conditioner.
Dit na tips door Vadebo.