• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beschadiging kunststof/ plastic bumper

danstijl

Detailing addict
3 apr 2018
45
50
44
Lent
Hè cleaners,

Zag ineens een kleine (voor mij grote) beschadiging achterop de kunststof zwart/ antraciete bumper. Is een soort brede kras en heel lichtelijk gedeukt.
Zit nu al een tijdje op het forum en ondertussen weet ik dat hier weinig aan te doen valt. Maar ik dacht, misschien weet iemand hier toch iets op, wat het minder doet lijken.
Heb wat foto’s toegevoegd.
Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • B1AAD63E-7A39-47C2-865D-A472D558820B.jpeg
    B1AAD63E-7A39-47C2-865D-A472D558820B.jpeg
    253 KB · Weergaven: 1.354
  • F6F8E283-DCFC-49FF-AA15-A6FE58C4B6A0.jpeg
    F6F8E283-DCFC-49FF-AA15-A6FE58C4B6A0.jpeg
    160,3 KB · Weergaven: 2.531
  • 46F7538A-5C5B-41A8-9125-3491A537CA0B.jpeg
    46F7538A-5C5B-41A8-9125-3491A537CA0B.jpeg
    306,1 KB · Weergaven: 1.549
Zonde!

Ik weet dat door middel van verhitten je de kleur terug kan krijgen / het minder zichtbaar kan maken. Zelf een keer met een haar föhn geprobeerd, duurde wel erg lang maar is wel minder erg. Durfde het zelf niet met een heatgun.

Hier een linkje van YouTube:
 
Bedankt voor je reactie. Ik snap het wel, door het verwarmen en de resultaten, maar vind t wel eng om dat echt uit te proberen. :D
Zou er juist geen kleurverschil optreden denk je?
 
Met föhnen/ verhitten droog je het kunstof uit. Werkt leuk ik het begin, maar het probleem word steeds erger.

Overgens is dit geen verkleuring, maar gewoon schade. Het hele structuur is hierdoor veranderd, en dan kan je voeden tot je een ons weegt, maar zal weinig zin hebben. In het beste geval maskeer je het een beetje.

Ziet er lelijk uit... heb ook nog nooit van uitdeuken op onbehandeld plastic gehoor.

Zou het uit te wisselen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Wel een goeie tip trouwens dat föhnen voor interieur. Had nog wat krasjes, ga ik zeker uitproberen!

Alles afgezocht, maar kon weinig vinden voor beschadiging in kunststof. Zag wel wat opvul spulletjes van o.a. motip, maar daar waag ik me niet aan. Ook al lukt het me om bij te werken, spuiten in dezelfde kleur en op kunststof is ook een vak apart lijkt me.
 
Deklaag lijkt te zijn opgestroopt, niets meer aan te doen dan vlak maken
Heb je toegang tot de achterkant voor nodig, omdat het een beetje is uitgerekt
 
Bumpers zijn normaal van materiaal dat na een deuk (ontstaan door bijv. tegen een paaltje rijden) het materiaal zich na verloop van tijd (uren) geheel of gedeeltelijk hersteld. Het kan zijn dat je door het materiaal warm te maken, je het beter terug in vorm krijgt. Op met name foto 2 en 3, zie je nog een put en een lichte vouw zitten, die je mogelijk door wat extra warmte zou kunnen verminderen.
 
Verwarmen is zeer slecht voor het plastic omdat je de aanwezige ingredienten in het plastic om zeep gaat helpen.
Tuurlijk ziet het er na een keer weer tiptop uit, maar o wee als het weer slechter gaat worden dan zijn de rapen gaar,
Geld overigens ook vook het gebruik van de APC, leuk voor even maar ook hier ga je problemen mee krijgen op den duur
( ook hier geld onderstaande advies voor ---v )
Gebruik een dressing / coating of in het ergste geval een nieuw gedeelte aanschaffen, maar blijf van de huis tuin en keuken verzindsels af s.v.p.
Ja ja ik weet dat er bakken met mensen zijn die het niet met mij eens zijn omdat in het verleden ... blabla.
Ik zeg doe het dan lekker toch, maar ga dan niet achteraf weer vragen iindien je problemen gaat krijgen want dat vind ik dan ook weer zo naar.
 
Bedankt mensen, maar ik ben te dol op mn bolide om iets te proberen. Wilde het meer vragen, zodat ik daarin niet heb versaagd.
Denk dat de adviezen wel mogelijk zijn, misschien dat ik het maar eens moet proberen op een bumper vd sloop (als ik me er teveel aan erger). Zal het voorlopig maar met een goeie dressing moeten doen.
Ook wel benieuwd naar goeie ervaringen van bespaarde dressings.
 
  • Leuk
Reactions: mk-us