• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beschadiging op gelakte lijst

cbriers

Detailing trainee
28 feb 2010
13
47
Hoi,

Door een ongelukje heb ik momenteel een beschadiging op de sierlijst in mijn wagen. Het betreft een kunststof lijst, gelakt in grijze aluminium kleur.

20200203_165946.jpg


Heeft iemand tips om dit wat te camoufleren? De wagen moet binnenkort ingeleverd worden (leasing) en ik verwacht dat de leasing maatschappij een hele nieuwe lijst gaat aanrekenen als ik hem zo terug aflever.

Alvast bedankt!
 
Niks aan doen, gewoon laten, denk dat het niet vlug minder gaat worden. Je zou kunnen polijsten of schuren, maar denk dat je meer kapot maakt als dat je fixed!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Dat is alleen op te lossen door de schuren en dan te spuiten. Veel te veel werk dus.
Je zou kunnen proberen het ergst beschadigde deel lichtjes gladder te schuren, zodat het mogelijk wat minder op valt. Maar daar ga je zeker niet langer over doen dan één minuutje, want anders loop je het risoco dat je het erger maakt.
Verder lijken het mij dan gewoon gebruikerssporen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik heb de afgelopen jaren aardig wat leaseauto's ingeleverd, het valt mij iedere keer weer op dat het exterieur minutieus gecontroleerd wordt en er naar het interieur amper wordt gekeken.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Heb je niet zo'n maximum-snelheid-sticker voor winterbanden, die je eroverheen kunt plakken ;)
 
Ik heb de afgelopen jaren aardig wat leaseauto's ingeleverd, het valt mij iedere keer weer op dat het exterieur minutieus gecontroleerd wordt en er naar het interieur amper wordt gekeken.

En zelfs dat wisselt per lease maatschappij. Hier is ooit een auto van een collega weg gegaan waar inderdaad 1,5 uur controle per stuk was ingeschaald. (Man is 3 uur bezig geweest met 2 auto's) en het enige dat aan het interieur is opgemerkt is dat er een enorme menie plek zat in de kofferbakmat. Vervolgens overigens nooit meer iets van gehoord van de LM...

Niet te druk over maken en gewoon lekker inleveren. Hij is niet nieuw en ik gok dat iedereen die de moeite neemt om hier te posten al bovengemiddeld zuinig is op zijn lease voertuig..

Het kan overigens ook zijn dat ze helemaal niet kijken... Ook al vaak zat meegemaakt. Meenemen en nooit meer wat horen..
 
Allen,

Bedankt voor de antwoorden, dan ga ik er gewoon veilig af blijven. Klopt inderdaad wel dat ze vooral focussen op de buitenkant.