• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beschermen opnieuw gespoten auto - Synchro?

Wide-O

Detailing guru
16 jun 2019
343
115
Zoals misschien al duidelijk was krijgt de auto een volledige make-over om de kleurvervaging en de beginnende schade aan de blanke lak te herstellen. De kwaliteit zou erg hoog moeten gaan liggen - afgaande op de test met het dak - en ik wil dan ook voor een goede bescherming zorgen.

Het is een heel nieuwe insteek voor mij - tot nu toe was ik vooral bezig met correctie - en na bijlezen denk ik uit te komen op Gyeon Synchro; ik denk dat die oplossing best bij me past, en ik denk ook wel dat ik dat zelf aankan (famous last words...).

Xpel als optie verdween wegens erg duur - voor die prijs kun je de motorkap 2 à 3 maal laten herspuiten, en op circuit ga ik er niet meer mee. Detailen is voor mij een zomer-gebeuren, in de winter is de motivatie wat minder. Dus zoek ik vooral een goede bescherming van de investering, die een jaar of 2 à 3 meegaat, en ik begrijp dat MOHS/Skin/Cure erg goed uit de vergelijkingen komt. UV bescherming is daarbij heel belangrijk, krassen blijf je houden maar minder begrijp ik. Het is geen wondermiddel. Glans e.d. komt voor 95% uit de voorbereiding van de lak zelf.

Ik begrijp/besef dat je de coating regelmatig moet onderhouden, dat het verminderen van de waterafstoting niet betekent dat de coating zelf weg is, en dat het slijten voornamelijk mechanisch is (rijden/wassen). Weghalen van de coating kan door polijsten; spreken we hier van Veloce of eerder Finale om in Monello termen te blijven?

Mis ik nog iets verder? Eventueel goede videos die de verschillen tussen Skin, Pure, One etc duidelijk maken? Ik heb me zo veel mogelijk ingelezen, maar het tolt me toch een klein beetje nu. Ik heb geprobeerd de vragen wat concreter te maken dan "hoe lang is een ei / hoe lang moet je een end touw bakken". ;)