• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bestaat er een foamlans voor op de tuinslang ??

pjbosvelt

Detailing chief
6 mrt 2017
66
78
52
Spijkenisse
Goedenavond,

Even een vraagje voor een vriend van me....

Bestaat er ook een foamlans die je op de tuinslang kunt aansluiten ??
En wat zijn de ervaringen hiermee ??

Groeten Patrick
 
Je kunt 'm wel aansluiten op de tuinslang, maar of het ook werkt? Een foamlans neemt 'schuim' mee door het drukverschil dat ontstaat door het stromende water, hoe hoger de waterdruk, hoe groter dat drukverschil (onderdruk in de 'foam-pot'). Een gewone tuinslang heeft weinig druk, dus ook weinig onderdruk om foam mee te nemen, dus kan zelfs in theorie al niet geweldig werken.

De door nicknameless genoemde Kwazer werkt totaal anders: je doet een oplossing in de Kwazer en die pomp je onder druk en daarmee ga je foamen. Je kunt bijvoorbeeld prewash van Nanolex in zo'n Kwazer gebruiken, maar ook een klein beetje gewone autoshampoo bij het water, laat ook het vuil al lekker losweken. Je krijgt geen spectaculair witte sneeuwdeken, maar deze manier geeft wel een forse verbetering in vergelijking met gewoon wassen zonder foamen.
 
Ik heb de Wowo foamlans voor aan de tuinslang. Dit is hetzelfde als een Gilmour Foamaster. Dit geeft echt niet het scheerschuim zoals je dat met een HD en Monello Lancia krijgt. Het doet op zich wel wat het moet doen, maar het is een waterig schuim wat snel van de auto af begint te lopen. Best een aardige prewash maar niet te vergelijken met een foamlans aan de HD.
 
  • Leuk
Reactions: pjbosvelt
Op een hogedrukreiniger werken ze het beste.
Een tuinslang kan die druk niet opbouwen dus je
Krijgt maar een heel klein beetje schuim
 
  • Leuk
Reactions: pjbosvelt
Bedankt voor de aanvullende informatie....

Had de Voodoo inderdaad ook al gezien, inclusief de reviews erop.
Mijn maatje zocht zoiets omdat hij niet altijd zin heeft om de HD reiniger
te voorschijn te halen. Maar ondertussen blijkt gewoon dat dat wel het
beste is.
Bedankt nogmaals.....
 
ik heb een goedkope van e-baai ik geloof een euro of 8, maar dat is niet echt foam, wel prima als prewash en makkelijk om even snel te doen, ik heb ook geen zin om iedere keer de hogedruk reiniger van zolder te halen
 
  • Leuk
Reactions: pjbosvelt