• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste bescherming tegen extreme vries kou?

Lessart

Detailing rookie
30 dec 2008
2
0
Hoi, Ben Less, ken deze site via Cees

En Ik heb een vraag,

aangezien ik ga emigreren naar Zweden leek het me wel verstandig eens navraag te doen over bescherming van de lak tegen extreme vries kou.
Het word namelijk gemakelijk -20 graden!

Aangezien mijn hele voor en achterbumper van glasfiber is ben ik bang dat de lak gaat barsten bij door het in en uitzetten door de temp.

Naast deze kou laat ook sneeuw een grijswazige stof achter. (dit is geen afzetting van ijsvorming) maar vervuiling van sneeuw zelf.

Ook ligt er swinters op de wegen veel kiezelgrint tegen slippen.

A) Welke behandeling voor deze extreme lage temperaturen? de flexibiliteit?

B) Hoe behoud ik de glans en verzorg ik de lak?

C) Hoe zorg ik er voor dat vuil zich niet gaat hechten aan de lak zelf?

Ik heb het forum afgestruimd maar kon niets vinden omtrend deze factoren in extreme koude omstandigheden.


Het gaat overigens om een zwarte 92 Pontiac Firebird Trans Am
Bedoeling is er alleen Zomers er mee te gaan rijden natuurlijk maar deze winter gaat het me nog niet lukken om hem binnen te zetten. (Garage in aanbouw)

Ik zat zelf te denken aan een Teflon behandeling...


Ik heb hem momenteel in onderhoud staan met MEGUIARS Wax

Groeten, Less

27092008013.webp
 
Welkom :-)^ Nice Bird by the way!

Dat Cees niet Colinite heeft genoemd! Vooral de insulator wax is denk ik heel geschikt hiervoor, dit is een lang houdende wax. En die kun je altijd nog toppen met je Meguiar's wax

A. behandelen voordat het weer omslaat, dus aan het eind van de zomer een full-detail doen
B. Wassen volgens het 2 emmer systeem, en drogen met een goede doek en nalopen met een detailespray eventueel een quick wax zoals de poorboy's QW+
C. Goed in de wax houden, vuil zal zich altijd hechten, zaak is om het makkelijker er af te kunnen krijgen.

Teflon behandeling? Mijn mening: niet doen, is weggegooid geld, gewoon lekker zelf bijhouden.
Mijn broer woont in het noordelijkste puntje van Denemarken, hij houdt zijn auto ook lekker bij met goed wassen en waxen. Het enige wat hij laat doen is een dubbele tectyl laag die elk jaar gecontroleerd wordt, dit in verband met de pekel troep die roest van binnenuit zou kunnen veroorzaken.
 
Ben jij niet een beetje te jong om in KITT2000 te rijden?

Ik zou regelmatig een langdurige wax erop smeren zoals Collinite, en de plastic delen met een sealant.
 
Mooie wagen, maar misschien toch beter inruilen voor een Volvo? :-b
Lak vriest niet zo maar van je auto. Beschermen met een goede wax is genoeg.
Verdere tips:
Rubbers insmeren. Met een (vrij) nieuwe accu start je motor ook bij -20. Koelvloeistof en ruitensproeiervloeistof tot -30/-40 beschermen? Dunloopolie 0W40 in je motorblok. Webasto laten monteren. 's Morgens met een ventilatorkacheltje en een tijdklok je interieur alvast een beetje laten opwarmen. Deken in de kofferbak mee en GSM altijd goed opgeladen mee, want je weet nooit...